In het koude zonnetje rijden met Yutah

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

In het koude zonnetje rijden met Yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 16:05

Hallo iedereen! Het is al weer een hele tijd geleden dat ik nog een HAW heb geopend, en vandaag stelde mijn moeder voor om nog eens foto's te maken, daar kan ik dan natuurlijk geen neen op zeggen :)

Ik dacht lekker in het zonnetje te gaan rijden, maar daar dacht de wind anders over. Het was ijskoud vandaag, ook al leek het helemaal niet zo. Dat was ook zeker te merken aan Yutah, want hij was er ook behoorlijk fris van :brr:

We rijden nu in de B2, waarvan onze eerste winstpunten al binnen zijn. We zijn nu voornamelijk bezig met die achterhand eronder te krijgen, tempowisselingen, af en toe was zijdegangen en uiteraard ontspanning.
We rijden nu voornamelijk op onszelf aangezien ik door mijn studies niet meer veel hebben kunnen lessen, maar die staan voor binnenkort wel op de planning, dus hoop ik dat we weer vooruitgang kunnen boeken.
Als onze wedstrijden zo goed blijven gaan als nu zullen we al snel naar de L over moeten en daar is toch nog heel wat werk voor nodig.

Problemen waar we tegenaan lopen; Rechtsom houdt hij nogal strak vast waardoor het soms moeilijk is om stelling te vragen. Tijdens mijn lessen waren we bezig met rechtrichten, dat probeer ik zelf ook, maar zonder begeleiding verloopt dat niet altijd makkelijk. Ook in galop mag hij zichzelf wat meer dragen, maar dat begint beter en beter te verlopen, alhoewel hij soms de neiging heeft om zich op te kroppen. Het verruimen gaat ook nog niet altijd vanzelf, bij het terugnemen heeft hij snel de neiging om plots stil te vallen.

Maar zoals ik al zei staan er voor binnenkort weer lessen op het schema, maar gezien het nu al een hele tijd geleden is ben ik benieuwd wat Bokt hiervan vindt.

Dan nu de foto's, ik denk dat de meesten wel voor zich spreken :)

1. Instappen
Afbeelding

2. Te strakke binnenhand van mezelf hier
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Hoezo veel wind? :')
Afbeelding

5. Net uit de verruiming
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Halthouden, we staan bijna goed. Ik mag wel wat trotser gaan zitten.
Afbeelding

8. Galop rechtsom
Afbeelding

9. Galop rechtsom, meer naar achteren zitten
Afbeelding

10. Galop linksom
Afbeelding

11. Galop linksom, naar achteren zitten, meer stelling vragen
Afbeelding

En de laatste foto omdat ik niet genoeg krijg van mijn knappe ventje <3
Afbeelding

Dit waren ze dan, ik sta open voor alle kritiek en tips mits het op een normale manier gezegd wordt :)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 19-04-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: OP aangepast in overleg met TS

JumpingRider

Re: In het koude zonnetje rijden met Yutah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:19

Wat een leuk paard! Leuk kleurtje ook!

Ik vind dat je er goed op zit hoor, je houding is netjes!
Hij zou nog wat meer gewicht op zijn achterhand mogen brengen en op sommige foto's lijk je wat streng met je hand.

Maar hij lijkt er echt plezier in te hebben, leuk die oortjes naar voren! :)
En het halt houden is zeer netjes!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:23

hihi dat brilletje :=
Maar wat is Yutah toch een knapperd! <3
en heb je nieuwe laarzen? ze zijn mooi! :D

sanne9393

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:35

Wauw wat een leuk paardje heb je!
Denk een beetje om je hand zoals hierboven ook al is genoemd, maár het kan ook zo lijken!
verder ziet het er erg netjes uit hoor :j

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:28

Wat een ontzettend leuk paard, die windfoto, geweldig :-)

Je houding vind ik erg netjes, let er wel op dat je armen goed ontspannen blijven, je lijkt hem nu soms wat strak te houden. Daardoor lijkt het bij sommige foto's of je een beetje met de rem erop rijdt. Ik zie bij sommige foto's wat spanning in z'n kaak/nek. De foto waar je net terug komt uit het verruimen (5) vind ik wel een heel fijn beeld geven! Ik denk het goed is om dit vaak mee te pakken om hem een beetje wakker te maken. Hier ontspant hij net iets meer, gebruikt z'n achterhand, waardoor hij ook net iets opgerichter blijft.

Bij de galop (9) is het niet zozeer meer naar achter zitten, maar ik denk meer je onderrug bol maken, meer op je billen gaan zitten en ontspannen. Wat je volgens mij bij foto 8 wel lukt, hier zit je meer "in je paard".

Ook even in je profiel gekeken en gelinkt naar een ander topic van je en ik vind dat je echt al flink vooruit bent gegaan. Jouw zit is netter, meer in evenwicht en ook je paard lijkt wat constanter te lopen. In het andere topic lijken jullie beiden nog een beetje zoekende. Ik zou zeggen ga zo door en ik kijk uit naar foto's wanneer je weer les gaat rijden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:41

amkeVH schreef:
hihi dat brilletje :=
Maar wat is Yutah toch een knapperd! <3
en heb je nieuwe laarzen? ze zijn mooi! :D

Bril was voornamelijk ter bescherming van de wind, ik kreeg er letterlijk tranen van in mijn ogen :'). Laarzen heb ik nu al een tijdje, maar gewoon nog niet op de foto gezet geweest, dankjewel :)

flavlip schreef:
Wat een ontzettend leuk paard, die windfoto, geweldig :-)

Je houding vind ik erg netjes, let er wel op dat je armen goed ontspannen blijven, je lijkt hem nu soms wat strak te houden. Daardoor lijkt het bij sommige foto's of je een beetje met de rem erop rijdt. Ik zie bij sommige foto's wat spanning in z'n kaak/nek. De foto waar je net terug komt uit het verruimen (5) vind ik wel een heel fijn beeld geven! Ik denk het goed is om dit vaak mee te pakken om hem een beetje wakker te maken. Hier ontspant hij net iets meer, gebruikt z'n achterhand, waardoor hij ook net iets opgerichter blijft.

Bij de galop (9) is het niet zozeer meer naar achter zitten, maar ik denk meer je onderrug bol maken, meer op je billen gaan zitten en ontspannen. Wat je volgens mij bij foto 8 wel lukt, hier zit je meer "in je paard".

Ook even in je profiel gekeken en gelinkt naar een ander topic van je en ik vind dat je echt al flink vooruit bent gegaan. Jouw zit is netter, meer in evenwicht en ook je paard lijkt wat constanter te lopen. In het andere topic lijken jullie beiden nog een beetje zoekende. Ik zou zeggen ga zo door en ik kijk uit naar foto's wanneer je weer les gaat rijden.

Dankjewel voor deze uitgebreide reactie, altijd fijn om te lezen :). Verruimen en verzamelen zijn we ook mee bezig, het verruimen helpt inderdaad ook om hem even wat actiever te maken en tijdens mijn lessen wordt daar ook veel tijd in gestoken. Qua handen kom ik hier inderdaad wat streng over, ik moest met momenten inderdaad de rem er even opzetten aangezien hij erg fris was met de wind :=

Rechtsom is ook zijn moeilijkere kant, ik merk heel hard in deze richting in de galop dat hij nog veel steun op mijn handen zoekt en mij hierbij ook het zadel mee uittrekt. Mijn leraar zegt zelf ook dat ik in galop het gevoel moet hebben van op een taxi te zitten, dat hij me meeneemt. Dat heb ik rechtsom nog niet vaak, maar daar werken we aan, het is ook een kwestie dat ik me ook moet ontspannen :)

Cas123 schreef:
Oe!!! Wat een leukert!! Wat voor ras? <3

Dankje, hij is een mengelmoes van Paint, Quarter en BWP :)

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:27

Ik vind dat je er netjes op zit! Alleen heb je af en toe je hand net iets plat.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 20:23

Dankje! Handen klopt inderdaad soms wel, maar daar ben ik ook al heel erg op vooruit gegaan in tegenstelling tot een jaar geleden :)