Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Maar is het misschien beter om met lange teugels te werken aan de basis?
Stap, draf en galop zodat ze terug leert luisteren en ook over balkjes draaft ipv springt.
Wil haar nu nog niet laten springen omdat ze lang heeft stilgestaan, wil dus eerst haar conditie op pijl brengen.
MaricoGraphy schreef:Hoi.
Ik rijd sinds deze week op een merrie.
Ze is een kruising met waarschijnlijk een Spaans ras. Heeft spring ervaring volgens de eigenaar.
Maar heeft ook lange tijd stilgestaan (weet niet hoelang dat is)
Nu was ze gisteren best hevig met zowel opzadelen als het rijden.
Had 2 balkjes op de grond gelegd om erover te draven. Maar hoe ik haar ook probeer in te houden, ze springt erover ipv te draven. Tien ik uit de Piste ging wou ze in galop naar haar weide rennen. Dit heb ik wel kunnen voorkomen.
Maar naast haar staat een Friese hengst en de merrie is vorige week hengstig geweest. Nu misschien nog? Al is ze al minder roeperig.
Maar is het misschien beter om met lange teugels te werken aan de basis?
Stap, draf en galop zodat ze terug leert luisteren en ook over balkjes draaft ipv springt.
Wil haar nu nog niet laten springen omdat ze lang heeft stilgestaan, wil dus eerst haar conditie op pijl brengen.
Tips zijn dus welkom.
Furrow schreef:Ik zou haar eerst lichamelijk laten nakijken, je zei zelf iets van een slechte rug?
En dan een goed passend zadel vinden?
En zoals voorgaande zeggen, waarom neem je niet een paar lessen?
MaricoGraphy schreef:Furrow schreef:Ik zou haar eerst lichamelijk laten nakijken, je zei zelf iets van een slechte rug?
En dan een goed passend zadel vinden?
En zoals voorgaande zeggen, waarom neem je niet een paar lessen?
Ik vind de rug er gewoon uitzien alsof ze op jonge leeftijd te vaak bereden is geweest. (Doorgezakte rug?)
MaricoGraphy schreef:Tjonge waarom weer negatief beginnen doen?? Ik vraag niet meer dan gewoon nuttige info en wordt alweer eens voor schut gezet. Typisch Bokt zeker??
Misschien vermeld in ook iets te weinig info??
Ik was sowieso van plan om nu eerst met longeren of lange teugels te beginnen. Als ze dan goed luisterde kan ik drafbalkjes gaan toevoegen. En pas daarna een lage sprong.
Gisteren ging het best goed hoor. In de piste luisterd ze, maar erbuiten niet. Maar over de drafbalkjes gaat ze enthousiast springen (oortjes naar voren). Ik weet ook niet hoe zij vroeger bereden werd en om info moet ik natuurlijk weten wie de eigenaar was. De huidige eigenaar zie ik zelden, en als die er is zegt hij niet veel.
Daarnaast ben ik van zin om spring les te volgen want heb daar nog niet echt veel ervaring in.
Celiien schreef:Witte doerak? Pony heeft jaren stil gestaan volgens ts en moest bij de eerste keer rijden binnen 3 rondjes drafbalken lopen en een sprong maken