[RT-HAW] Bit/zadelloos rijden in het zonnetje!
Heb ik een aantal keren gereden met bareback pad&touwhalster, zadel&hoofdstel en nu ik mijn bitloze hoofdstel ook binnen heb heb ik daar nu ook 2x mee gereden en daarbij ook met zadel gereden ipv bareback pad.
De reden dat ik nu weer even met zadel rijd is dat ik er nu 2x van af ben gevallen. Het ging heel goed die paar keer zonder zadel en ze lette goed op mij, alleen is ze de laatste keer ervandoor gegaan uit het niets. Met zadel vertrouw ik me dus nu even beter, iig in zo'n grote bak.
Die keer daarna heb ik met bit en zadel gereden, ze was niet vooruit te branden. Pas na 10 - 20 stappen ging ze aandraven en middendraf wou ze al helemaal niet. Twintig minuten later ging het al beter, ze ging na 1 - 2 passen in draf, in draf liep ze redelijk voorwaarts alleen een stap harder draven wou ze niet.
Ik heb daarna met het bitloze hoofdstel gereden, deze keer reageerde ze goed op mijn beenhulpen, alleen was ze niet echt ontspannen. Het 'bakje' waar ik in reed was ook niet echt ideaal.
Vandaag heb ik weer bitloos gereden en sommige stukjes gingen wel redelijk goed, alleen had ze de aandacht er niet echt bij. Ze kon ook uit het niets weer wegspatten en ze hoorde van alles om haar heen.
Balkjes draven. Hier werd ze lekker actief van

Neusje er teveel uit, handen mogen netter, schouders naar achteren, en vooral die achterhand moet er meer onder.

Niet ontspannen, hier hoorde ze van alles bij de buren.

Dit begint er op te lijken
Alleen ga ik zelf teveel mee naar voren.
Het lijkt alsof ik verkrampt ga zitten en vooral te overdreven met de beweging mee ga.

Hier loopt ze wel fijn, ze heeft alleen stelling naar buiten en zoals bij elke foto valt ze teveel op de voorhand.

Hier maak ik mijn rug te bol

Ik ben nu van plan om het rijden even op een laag pitje te zetten, en toch echt weer terug naar de basis te gaan, dus met de dubbele lange lijnen proberen de juiste stelling en buiging te krijgen en het voorwaartse er meer in te krijgen. Ik ben nu ook begonnen in het grondwerk met schouderbinnenwaarts, en probeer dit uit te breiden naar travers, renvers en appuyementen. Deze oefeningen ga ik dan ook rustig bevestigen in de stap met bareback pad.
Tips zijn welkom, vooral ook hoe ik de achterhand het beste kan trainen