Weer rijden..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Weer rijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:02

Ik heb een vreselijk lieve verzorgpony van nu ong. 22. We hebben gisteren gesprongen(max. 30/40 cm) en zondag ook(max. 40/50 cm) Ik vraag me af of ik nu weer kan rijden want gisteren na het rijden was ze verschrikkelijk moe, terwijl we echt wel een uur korter hebben gereden dan zondag, kan ik dan nog een keertje rijden vanavond of niet..?

Ik heb werkelijk geen idee daarom vraag ik het aan jullie :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:04

Elk paard vindt een dagje vrij niet erg! Alleen poetsen of een snoepje geven is ook een keer lekker :).

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:05

Ess_Ramona schreef:
Elk paard vindt een dagje vrij niet erg! Alleen poetsen of een snoepje geven is ook een keer lekker :).

Ja, dat begrijp ik, was ik sowieso al van plan! Maarja, anders wordt ze weer zo'n 2/3 weken niet gereden -O-

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:05

Denk dat een paard echt wel is bijgekomen na een dag
Probeer wel niet elke dag te intensief te rijden want dan zal het wel teveel worden, een dagje rust is nooit verkeerd

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:06

LisaFalco schreef:
Denk dat een paard echt wel is bijgekomen na een dag
Probeer wel niet elke dag te intensief te rijden want dan zal het wel teveel worden, een dagje rust is nooit verkeerd

Doe ik niet hoor haha, galop doe ik meestal niet meer dan een rondje, vooral stap:)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:07

Kijk even hoe ze er aan toe is, als ze toch snel word tijdens het rijden gewoon stoppen. De ene 22 jarige is super fit en loopt gemakkelijk vandaag nog wel een keertje en de andere 22 jarige heeft na 2 dagen intensiever werk echt een dagje rust nodig om bij te komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:10

Is het paard gewend om zo regelmatig bereden te worden? Als je normaal eens in de week rijdt en nu opeens de frequentie opvoert dan zou ik hooguit alleen een staprondje maken.

different1

Re: Weer rijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:13

Vandaag een heel rustig rondje zal geen kwaad kunnen, wel het grote gat tussen (veel) werken en rust.
2 dagen flink werken en dan 2 a 3 weken niet is niet goed voor een paard, de bespiering en conditie blijven zo niet optimaal en hierdoor krijg je sneller last van verzuring etc.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:15

Moonlight17 schreef:
Kijk even hoe ze er aan toe is, als ze toch snel word tijdens het rijden gewoon stoppen. De ene 22 jarige is super fit en loopt gemakkelijk vandaag nog wel een keertje en de andere 22 jarige heeft na 2 dagen intensiever werk echt een dagje rust nodig om bij te komen.

Opzich staat ze heel rustig en relaxed in de wei, (Ik kan haar zo zien ja, staat bij me achter huis :+ ) En ze vind het opzich wel leuk, zou longeren ook kunnen..?

vuurneon schreef:
Is het paard gewend om zo regelmatig bereden te worden? Als je normaal eens in de week rijdt en nu opeens de frequentie opvoert dan zou ik hooguit alleen een staprondje maken.

Normaal rijd ik haar 1/2/3 keer in de week, ligt eraan of ik tijd heb qua school.

different1 schreef:
Vandaag een heel rustig rondje zal geen kwaad kunnen, wel het grote gat tussen (veel) werken en rust.
2 dagen flink werken en dan 2 a 3 weken niet is niet goed voor een paard, de bespiering en conditie blijven zo niet optimaal en hierdoor krijg je sneller last van verzuring etc.

Klopt, ik denk dat ik haar alleen een beetje los ga stappen en even longeren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:04

Je zegt dat je een uur korter hebt gereden? Ben je zondag naar buiten gegaan of rijdt je soms 1,5 uur in de bak? Want dat is best wel heel lang.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 18:05

Joolien schreef:
Je zegt dat je een uur korter hebt gereden? Ben je zondag naar buiten gegaan of rijdt je soms 1,5 uur in de bak? Want dat is best wel heel lang.

Ik ben zondag naar buiten geweest:)

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:20

Ik denk persoonlijk dat het voor een pony niet heel prettig is om 3 dagen intensief bereden te worden, en vervolgens 3 weken niet..

Blax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:51

Ik zou toch nog een beetje longeren of lopen zodat de spieren weer lekker los komen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:17

Eens met Wipher.

Ik train dressuurgericht maar laag niveau. Rij meestal 5-6 dagen per week. Als ik een intensieve sessie heb gehad, rij ik de dag erna max een halfuurtje los, gewoon lang en laag wat stappen, een drafje en galopje. Niks zwaar dus, dat ze kunnen herstellen. Het is zelfs goed om ze licht in beweging te houden, dit helpt tegen spierpijn