Ik ben ongeveer een jaar geleden van een manege-pony gevallen, en best hard ook.

ik had 2 verschoven wervels in mijn onderrug, mijn rug, ribben en heup zwaar gekneusd. Ik ben naar de fysio geweest en die heeft me oefeningen gegeven en hij kraakte mijn rug ook. Toen het weer een beetje normaal voelde ging ik weer rijden. Ik was nog wel steeds onder behandeling van de fysio.
Een paar weken geleden ben ik gestopt met de fysio omdat het goed ging. Mijn therapeut zei wel dat ik nog heel heel lang last kon houden als ik mijn rug gebruik.
Ik zit dus nu met een probleem..
Het is niet zo zeer dat ik bang ben geworden met rijden. Maar ik zet nog steeds, zelfs na een jaar, mijn onderrug vast waardoor ik de pony waar ik op rijd heel erg blokkeer.
Het is een gevoelige pony, niet alleen in de mond of haar karakter, maar ook in haar rug.
Ik heb mijn instructeur gevraagd hoe ik dat kan oplossen, hij ziet ook dat ik mijn rugspieren meer moet ontspannen maar ik weet niet hoe.
Ik heb een paar keer met barebackpad gereden en daar zit ik wat meer gedwongen beter op het paard. Maar dan kan ik dezelfde avond niet meer lopen van de rugpijn.
Dat ik weer terug kan naar de fysio is wel duidelijk