Hallo Ik heb mijn paard een paar dagen geleden de deken af gedaan. Met rijden drukt die zn rug een beetje weg en buigt niet zo soepel. Ka dit komen door dat ik de deken heb af gedaan? Miss koude spieren? Ze is wel geschoren deze winter, misschien dat het nog iets te vroeg was. De deken is 200gr
dorientjuh
Geplaatst: 12-04-15 11:05
Het lijkt me eerder dat je paard last heeft van zijn rug, bijvoorbeeld doordat het zadel niet meer goed past.
Heeft je paard in de regen gestaan zonder deken? Ze kunnen idd hun spieren verkrampen als er kou op komt. Misschien kan je even onbelast beweging geven (longeren) en na een paar dagen kijken of het over is. Staat je paard buiten in de regen dan zou ik er een ongevoerde regendeken op leggen.
Van 200 gr naar niks is ook wel veel. Heb je de deken wel nog op in de nachten? Gisteren was ook imo nog deken dag, vandaag heb ik ze ook bloot maar in de nacht nog op.
Ik vind kou een aannemelijke verklaring.
Casarell
Geplaatst: 12-04-15 12:37
Van 200 grams naar niks vind ik wel een grote overgang, zeker bij een geschoren paard.. En de nachten zijn ook nog vrij koud..
tamary
Geplaatst: 12-04-15 12:38
Vrijdag was het super mooi t-shirt weer en gisteren had ik het toch echt even koud met die wind en regen 's middags. Kans dat geschoren paard in zijn blootje daar wat stijf van geworden is, is aanwezig. Het is ook 's nachts nog frisser dan je denkt ook al dansen de muggen al weer flink in het rond.
Gigantische overgang inderdaad... Dat is voor jezelf alsof je van een winterjas naar een t-shirt gaat. Als ik ga stappen draag ik nog mijn winterjas. En als ik naar mijn werk ga doe ik een softshell jasje aan. Hier afgelopen donderdag paard van 150 grams waterdicht naar 0 grams waterdicht gedaan. Staat 's nachts op stal (waar het dan ook behoorlijk warm is) en overdag lekker buiten. Met deken dus nog.