Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moorcats schreef:Daar is King weer! Hij is al een stuk slanker toch? Hij toont nog wel wat traag, ik zou sneller schakelen ,een paar passen naar voren en weer terug en meer overgangen maken. In het halthouden voorwaarts laten denken, door je houding (rechtop,kruis aantrekken, lage buikspieren aanspannen en kort je adem uitblazen, been licht aanhouden)staat ie stil, ontspan je hand, maar hou je been waar die is. Bij voorwaarts, sta toe en druk je been door. Galop neigt soms naar 4-takt, hou hem actief met je been en zit, ook bij het kleiner maken van de galop, hij moet meer sprong (opwaarts) tonen. Blijf zelf zo licht mogelijk in je handen, met je zit en benen hou je hem actief zodat hij niet gaat hangen, probeer ook in halshouding te varieren door hem af en toe de teugel uit je hand te laten kauwen, zodat hij weer ontspanning vindt, middendraf beter voorbereiden met een halve ophouding waarbij je weer je kruis aantrekt, buikspieren aanspant en kort uitademt, dan komt ie terug op het achterbeen en is ie beter bij elkaar, nu maakt ie zich lang en valt ie letterlijk uit elkaar. Probeer heel goed op je houding en zit te letten, hiermee maak je het verschil tussen rijden en trainen. Succes!
moorcats schreef:Je houding is wel al wat verbeterd, maar King lijkt minder actief. Wat lui, Hij lijkt wel minder te hangen dan eerst?
Kozbi schreef:Ik vind het echt een hele vooruit gang met wat ik eerst heb gezien! Vind je wel heel onrustig zitten als je doorzit vooral je handen maar verder, knap werk:)
liekec schreef:Als hij zo slecht reageert op been, zou ik juist gaan oefenen op dat jij je benen stil houdt, want in de galop is dat al goed, maar in de draf geef je bijna elke stap been. Probeer je onderbenen stil te houden. Volgens mij zie ik het goed dat je zonder zweep rijdt? Vanwaar die keuze? Want wat ik altijd merk is dat been, geen reactie, tik heel goed helpt.
Over jouw doorzitten, volgens mij knik je voor jou rechts in met je heup, en probeer wat minder naar achteren te hangen. Iets meer buikspieren aanspannen en dan meeveren.
kiwiwitje schreef:Het gaat ook niet persee om de moeilijkheidsgraad. Maar wel iedere dag weer bakwerk doen. Dat is eentonig en saai voor ieder paard. Zo hou je een paard gewoon niet fris in het koppie,
Sunrise19 schreef:Leuk om King weer eens te zien! Hij ziet er in ieder geval al een heel stuk slanker uit haha! Rijtechnisch commentaar begin ik niet aan.
Vind dat je hem leuk rijd en idd echt voorwaarts is hij nooit geweest