Ik zal even globaal mijn probleem vertellen.
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik mijn huidige pony gekocht. Volledig wedstrijd klaar, maar wel vrij pittig, toen ook al vrij gevoelig op alle hulpen.
Toen ik haar een maand had, hebben we een ongeluk gehad wat resulteerde in een pees die dwars door was, gevolgd door een 4 maanden boxrust.
In deze maanden groeide ze natuurlijk omdat ze geen beweging kreeg, maar hier scheen ze zelf geen last van te hebben.
Nadat ze genezen verklaard was door de DA, ben ik voorzichtig weer gaan trainen. Eerst stappen op de harde grond, daarna longeren in de bak en dat opbouwen.
Na 4 maanden rustig aan gedaan te hebben, wilde ik stappen gaan ondernemen. Het zadel lag immer al meer dan een half jaar te wachten. We begonnen zonder zadel en bit met iemand er naast, puur op de ontspanning gericht. Na verloop van tijd gooide ik het zadel erop en dat ging ook prima. Eigenlijk geen problemen dus.
De zomervakantie kwam ten einde en tot mijn schrik was ze weer heel veel aangekomen. Dat moest er natuurlijk af, dus zadel erop en rijden maar.
Helaas was madame het daar niet mee eens en na een rodeo van 10 minuten heb ik haar in de hoek gezet en ben ik met iemand ernaast gaan uitstappen (ik ben me ervan bewust dat het hier lijkt of ik me over geef aan haar gedrag, dit is NIET het geval, er waren vreselijke dingen gebeurd als ik was doorgereden).
Terug op stal viel het me op dat het haar op haar rug omhoog stond, maar natuurlijk, een drukplek, daarom deed ze zo raar.
Lange tijd met mijn ouders overlegt en er komt een nieuw zadel, maar gisteren heb ik weer even op haar gezeten, zonder zadel ditmaal. Het viel me op dat ze direct naar voren schoot zodra ik haar ook maar minimaal aanraakte met mijn laars. Zelf been laten hangen was geen optie.
Nu ben ik lichtelijk ten einde raad...
Als mensen dit herkennen of enige idee hebben wat ik kan doen, ik hoor het heeel graag.
*zie nu dat het verhaal nogal lang is geworden