Stapjes vooruit met kyra. :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_s

Stapjes vooruit met kyra. :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:36

Ik ben al weer een tijdje aan het trainen met kyra ,
Kyra is een D pony van me buurvrouw.
We rijden vooral dressuur en 1 x in de 3 weken een springles dit gaat steeds beter ondanks haar rug/bekken problemen
We hebben zelfs wat onderlinge wedstrijdjes gestart op BB niveau met een kleine winstpunt dus het gaat de goede kant op.
Me houding kan beter en ze mag soms wat meer met haar neusje er uit lopen
Er zitten hele goeie stukken tussen maar na +- 3 kwartier gaat ze heel erg hangen.
we zijn er nog lang niet dus vandaar dat ik graag wat tips zou willen.
Opbouwende kritiek is dus welkom maar hou het wel vriendelijk :o :o

1 Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

& van haar mooie koppie. <3
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Stapjes vooruit met kyra. :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:47

Nette handhouding heb je, dat ziet er iig vriendelijk uit!

Wat het hangen betreft, zou ik lekker veel schakelen, en ook veel wisselen qua hoofd hals houding. Uitschuiven, korter pakken, een keer overdreven stelling pakken. Word ze sterker en soepeler van.

Jullie zijn een leuk stel. :)

Karin_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:50

Oh dankjewel!
Ze wil nog wel eens sterk worden dus heb ik wel aan me houding moeten werken hihi.
fijn om te horen dat het er al beter uitziet!
& Super tips!

Karin_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 17:19

235x bekeken en nog maar 1 reactie? :o

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:22

Ziet er netjes uit samen! :D
Probeer wat meer rechtop te zitten, ook al hangt ze in je handen, voorover zitten werkt hier juist in mee. Ze zal vanzelf door de tegenwerkende druk meer op d'r eigen benen gaan lopen!
Veel succes nog samen :)

_Chantall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:26

Super leuk paardje! Veel schakelen, voltes (halve baan), stelling vragen en slangevoltes rijden (met evt nog voltes erin) hielp bij mij heel goed om mijn paardje minder te laten hangen!

Succes ! :D

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:24

Het ziet er al goed uit!
Wat ik je als tip mee kan geven is dat het verstandig kan zijn om niet te wachten tot ze gaat hanger (drie kwartier rijden) maar je kunt beter een halfuurtje heel fanatiek rijden (oefeningen rijden zoals door _Chantall al aangegeven is). Dan haal je waarschijnlijk veel meer uit je training en is je paard ook blijer aan het eind. Stoppen namelijk op het moment dat jullie fijn gaan en niet wachten tot ze moe wordt. Dat is voor jullie beide niet leuk.

Karin_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:34

Klopt inderdaad corien hebben we geprobeert maar na een paar keer had ze dat door en ging ze steeds eerder hangen en echt aan me zitten trekken ik laat haar nu meestal als ikvoel dat ze meer gaat hangen even halstrekken en dan pak ik haar weer op dat gaat al wel beter maar ze hangt dan wel meer als in het begin vaak is ze dan nog niet eens moe en zweet ze amper :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:46

Hangen kan ook komen door haar rug. Wat heeft ze voor rugproblemen? Ik zou hier goede geleiding bij zoeken want dat is met zo'n paard wel verstandig.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:51

Wat bof jij met je buurvrouw dat zij zo leuk paardje heb en die je mag rijden.

Probeer eens met je paardje in het begin van het los rijden lang en laag te laten lopen en probeer er dan bij dat je paardje losser wordt met haar rug.

Ga met je paard veel schakelen en tempo wisselingen rijden en let goed op dat ze niet kan gaan hangen. Laat je paardje voor een minuutje of 20 goed werken ga dan je paardje dan voor een minuutje of 10 de lange en vrij teugel en probeer je paardje dan weer eens opnieuw aan het werk te zetten.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:47

Wat een leuk paardje! Echt een schatje.
Ik heb een tip over je houding, klein dingetje. Probeer als je de bocht door gaat je buitenste elleboog meer bij je lichaam te houden. Op foto 4 bijv. heb je je binnenarm veel dichter bij je dan je buitenarm.
Kan toeval zijn hoor ;)

Karin_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 07:13

Super goeie tips jansje73 daar kan ik mee aan de slag. :)
joolien: dit heeft inderdaad met haar rug te maken maar het is gelukkig al beter dan in het begin.
We hebben hier ook hulp bij want in het begin wist ik niet wat ik er mee aan moest trok ze me heel erg uit het zadel en was ze veel te sterk voor mij.