Een vriendin van mij heeft een draver, (volgensmij frans maar weet het niet zeker)
Ze heeft hem 2 jaar geleden gekocht, vroeger liep hij altijd mee met ren wedstrijden en afgelopen 3 jaar heeft mijn vriendin hem alleen op zaterdag gereden, een buitenritje gemaakt waarbij hij alles bepaalde, dus wilde hij stappen, deed hij dat, wilde hij draven, deed hij dat, enzv, enzv
Ze heeft al vaker gevraagt of ik haar paard niet wilde rijden, en nu vind ze paardrijden niet meer leuk dus vroeg ze het vorige week weer.
Dus ik er heen geweest, een grote ramp. Zodra ik maar iets druk op de teugels nam, begon hij extreem te schudden met z'n hoofd en hard door de bak heen galopperen.. Zo heb ik 20 min geprobeert maar was geen beginnen aan. Toen nog gelongeerd maar ook toen, steeds zelf proberen het tempo te bepalen, constant schudden.
(Ik was niet alleen, ik had mijn moeder mee, die heeft erg veel paarden ervaring)
Om een lang verhaal kort te maken,
Heeft er iemand tips, advies??
Hoe moet ik hier aan beginnen?
Ik kan er nu werkelijk niks mee, maar het lijkt me juist een mooi doel om eind van het jaar een B proefje door te komen. Ik weet het, het is ver van huis maar ik vind het een mooi doel om naar toe te werken.
Alvast heel erg bedankt als je ons kan helpen!