Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lisaxrobby schreef:Ik denk dat hij misschien de spieren voor rechtergalop niet heeft omdat hij links gewend is![]()
Dan zou ik proberen lekker door te oefenen!
Maar misschien is het wel zijn rug? Ken een paardje dat nooit links aansprong en die heeft een röntgenfoto laten maken. Paard had Vanalles fout in zijn rug![]()
In ieder geval, succes met het vinden van de oorzaak!
Tammy_ schreef:Ik heb mijn bedenkingen bij een instructrice die 'plots' opmerkt dat je pony rechtsom altijd in de verkeerde galop zit![]()
Als je pony zonder jou er op altijd goed aanspringt, kan dat betekenen dat jij op zijn rug, het zadel, of jouw manier van zitten tijdens het aanspringen hem in de weg zit. Je zou eens een ervaren persoon naar jouw aanspringen en naar de ligging van het zadel kunnen laten kijken, of een osteopaat vragen om eens naar je pony te kijken. Dan kan je wanneer je wel weer les kan hebben aan die galop gaan werken, zonder eventuele fysieke problemen bij je pony
Je bent in ieder geval goed bezig door hem niet in de verkeerde galop door te laten lopenRustig terugnemen, en opnieuw proberen.
Doet hij het verkeerd aanspringen trouwens ook met een andere, ervaren ruiter er op?