Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hallo,
Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik zou niet weten waar ik het anders neer moet zetten.
Mijn paard heeft een erg lastig karakter, ze is heel erg eigenzinnig en laat zich nergens toe dwingen. Dit is met rijden zo maar in omgang ook. Het rijden gaat nu aardig goed en ze accepteert mij steeds meer, werd ook wel tijd na 1,5 jaar haha. Maar nu hebben we een probleem, we willen graag op wedstrijd maar ze wil absoluut de trailer niet op. Bij dit paard is veel rust en geduld nodig anders word ze boos en laat ze zich op de grond vallen (ja het is een aparte), dus hebben we het eerst op de rustige manier geprobeerd, letterlijk voetje voor voetje de trailer opgetild. Dit gaat goed tot dat we op de helft van de klep zijn, dan wil ze niet verder en verzet ze geen stap meer. Op haar benen staat dan zoveel druk dat die onmogelijk op te tillen zijn. We hebben 2 uur zo gestaan maar ze verzette geen stap, ja achteruit maar dat willen we juist niet. Zo hebben we het nog 3 keer geprobeerd maar het zelfde resultaat. We hebben het ook met de longeerlijn geprobeerd, maar uiteindelijk zat ze op haar kont of ging ze omhoog, we willen geen ongelukken dus dat werd het ook niet. Nou de laatste manier is de gene die ik liever niet heb maar soms moet je even doorpakken, de zweep erop. Dit werkte alleen maar averechts en ze werd kwaad, niet zo'n beetje ook. Ze liet zich vallen en de dag erna was ze nog steeds opgefokt. Een dag rust gegeven en even uitgebreid gepoetst en toen ging het wel weer. Ik weet niet hoe dit verder moet, we hebben bijna alle methodes geprobeerd. Vanaf veulen af aan is het al een lastig paard geweest en ze is nu 6 jaar. Ze is ook op 4 jarige leeftijd ingereden omdat ze er niks mee konden. Ze kan super lopen, maar haar karakter is niet makkelijk om mee te werken. Maarja paard spiegelt de ruiter toch? Haha
![]()
Met rijden is het net zo, dan verzet ze zich en dat wil ze dat ik er tegen in ga maar dat doe ik dan niet en dat houd ze er ook mee op, domme spelletjes van haar.
Heeft iemand het zelfde probleem gehad? Ik weet geen oplossing meer.