verkeerde topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spielbergje

verkeerde topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:46

//
Laatst bijgewerkt door spielbergje op 30-03-15 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Paard met een lastig karakter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:53

Ik denk dat je als allereerste je. Kijk op het paard Even moet aanpassen. Een paard speelt geen spelletjes oid. Een paard is den reactiedier.
Je zegt alle methodes geprobeerd, maar hoe lang? Geduld is een schone zaak, Soms heb je een paar uur nodig voor 1 methode.
Maar wat ik in jouw geval zou doen, is een prof erbij halen. Want ik schat zo in dat je dit niet alleen kunt.

spielbergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:56

Nee oke dat begrijp ik, we zijn nu zo'n halfjaar bezig met het proberen, en ik doe het ook zeker niet alleen, het is tenslotte niet mijn eigen paard. Meestal zijn we met zijn 4en. Per keer waren we wel 1 a 2 uur bezig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:01

Slaat ze ook? Wat bij ons tot nog toe vrijwel altijd werkt is elkaars handen achter de kont langs vastpakken en ze er zo opduwen eigenlijk. Bij alle lastige paarden werkte het, zijn ze vaak ook niet in paniek zoals met een longeerlijn oid.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:03

Citaat:
Hallo,

Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik zou niet weten waar ik het anders neer moet zetten.

Mijn paard heeft een erg lastig karakter, ze is heel erg eigenzinnig en laat zich nergens toe dwingen. Dit is met rijden zo maar in omgang ook. Het rijden gaat nu aardig goed en ze accepteert mij steeds meer, werd ook wel tijd na 1,5 jaar haha. Maar nu hebben we een probleem, we willen graag op wedstrijd maar ze wil absoluut de trailer niet op. Bij dit paard is veel rust en geduld nodig anders word ze boos en laat ze zich op de grond vallen (ja het is een aparte :') ), dus hebben we het eerst op de rustige manier geprobeerd, letterlijk voetje voor voetje de trailer opgetild. Dit gaat goed tot dat we op de helft van de klep zijn, dan wil ze niet verder en verzet ze geen stap meer. Op haar benen staat dan zoveel druk dat die onmogelijk op te tillen zijn. We hebben 2 uur zo gestaan maar ze verzette geen stap, ja achteruit maar dat willen we juist niet. Zo hebben we het nog 3 keer geprobeerd maar het zelfde resultaat. We hebben het ook met de longeerlijn geprobeerd, maar uiteindelijk zat ze op haar kont of ging ze omhoog, we willen geen ongelukken dus dat werd het ook niet. Nou de laatste manier is de gene die ik liever niet heb maar soms moet je even doorpakken, de zweep erop. Dit werkte alleen maar averechts en ze werd kwaad, niet zo'n beetje ook. Ze liet zich vallen en de dag erna was ze nog steeds opgefokt. Een dag rust gegeven en even uitgebreid gepoetst en toen ging het wel weer. Ik weet niet hoe dit verder moet, we hebben bijna alle methodes geprobeerd. Vanaf veulen af aan is het al een lastig paard geweest en ze is nu 6 jaar. Ze is ook op 4 jarige leeftijd ingereden omdat ze er niks mee konden. Ze kan super lopen, maar haar karakter is niet makkelijk om mee te werken. Maarja paard spiegelt de ruiter toch? Haha :)

Met rijden is het net zo, dan verzet ze zich en dat wil ze dat ik er tegen in ga maar dat doe ik dan niet en dat houd ze er ook mee op, domme spelletjes van haar.

Heeft iemand het zelfde probleem gehad? Ik weet geen oplossing meer.

Waarom is de openingspost weg?

Ik lees mee namelijk want voor 99 % ligt het vaak aan jezelf ipv aan het paard.

little_birdy

Re: verkeerde topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:06

Jeetje op deze manier werkt niks nee. Volhouden met q methode 2 uur is niet genoeg er kunnen weken aan voorbij gaan . Wat ik nu lees is dat je veel te snel wilt. Stop wanneer het goed gaat. Paard staat half op de klep prima belonen en stoppen . Niet doordrammen en vervelend gaan doen stop op tijd

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:09

pik even trailer stukje eruit.

Wij willen graag dat paard vooruit gaat, maar juist achteruit zetten is de zet.
Bij iedere stap voorwaarts zet JIJ m weer naar achteren, weg van de trailer. Daardoor wordt duidelijk dat hij ook weer weg mag van dat engs als hij even toegeeft aan mee naar voren gaan.
(Annemarie vd Toorn vind ik altijd erg goed hiermee en no nonsens)

Verder heb ik ook zo'n aparte, waarvan ik dan weer een keer moet slikken. Dus probeer hulp van iemand te zoeken, die buiten jouw eigen perspectief jouw paard kan bekijken. Daardoor wordt je weer allert op hints van het paard en zwakheden in je eigen.

Apple

Re: verkeerde topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:04

Even een slotje. De OP is leeggehaald, daarnaast lijkt het oorspronkelijke probleem meer te maken te hebben met gedrag en omgang (dus OPG) dan met rijden specifiek.