Nu ben ik inmiddels 1,5 week, bijna elke dag weer bezig en ze pakt het super op!!

Spirit is altijd moeilijk om gemotiveerd te krijgen, vooral tijdens het rijden waar ze niks aan vind. Nu is het zo dat het zadel wat ik gebruik vaak 1 kant op schuift, waarschijnlijk ligt het er aan dat ik eigenlijk te groot ben voor haar en als ik ook maar een beetje uit balans raak het zadel meteen mee schuift. Maar wat ze wel geweldig vind is grondwerk en vrijheidsdressuur.

Ik heb eigenlijk nooit echt bitloos gereden, maar ik wou het graag een keer proberen omdat ze normaal tijdens het rijden niet oplettend is en moeilijk is te motiveren. Het sturen is nog moeilijk, ze reageert niet altijd even goed op druk en zelf vind ik het moeilijk om met mijn zit te sturen, maar nu ik ook zadelloos rijd ben ik er al veel meer bewust van wat ik nu eigenlijk met mijn houding doe

Ik ben zelf nog wat voorzichtig. Omdat ik bang ben om haar rug te belasten heb ik het tempo nog wat laag gehouden om er zelf weer even in te komen, maar ze reageert goed op de beenhulpen en ze is erg oplettend wat ze normaal nooit echt heeft gedaan tijdens het rijden

Tips zijn altijd welkom