Hallo bokkers, ik heb een probleem bij het paardrijden... ik heb totaal géén balans!
Stappen gaat nog wel, maar als ik eenmaal in draf zit, heb ik het gevoel alsof ik er bijna af val, vooral tijdens wendingen. Mijn houding is daarom ook niet goed, ik buig veelste veel naar voren! Soms pak ik n plukje manen vast, dan kan je niet vallen.. maar dan kan ik weer niet sturen met 1 hand, gevolg, paard gaat van de hoefslag af en ik kan ook geen figuren meer rijden

In galop en tijdens springen heb ik eigenlijk altijd een pluk manen vast of het dekje, puur omdat ik het gevoel heb dat ik er anders af val (wat al een paar keer is gebeurd als ik dat niet deed

En doorzitten kan ik ook niet, ik kan gewoon zonder me naar beneden te trekken met het dekje, niet in het zadel blijven zitten, dan blijf ik stuiteren!

Mijn vraag is dus, weet iemand oefeningen zónder paard die je thuis/buiten kan oefenen om je balans op te bouwen, zodat je later op je paard een goede balans hebt?
En heeft iemand nog tips voor het doorzitten en het blijven zitten op je paard? Welke delen van je lichaam moet je wel, en welke niet aanspannen?
(Ik kan niet zonder handen gaan fietsen want mijn stuur heeft een afwijking naar rechts)
Oja en ik rij 1x per week op een manege.
Alvast bedankt, groetjes Shamaya
Ps: Ik doe al mee met de 30 dagen challenge van ruitergevoel