Mirre is een KWPN merrie van 10 jaar. Wij rijden op dit moment nog B aangezien wij 2,5 jaar uit de wedstrijden hebben gelegen i.v.m ziektes van haar. Maar ze is over 3 maanden een jaar gezond!
(Mirre was zo scheef in haar heup en schouders dat dit bijna haar dood is geworden, wij hebben ook in het ROS magazine van januari 2015 gestaan met het hele verhaal)
Wij zijn nu vooral bezig met het activeren van de achterhand, en haar hoofd/halshouding doet er nog niet heel veel aan toe. ik heb liever dat ze wat te hoog loopt of net eruit dan dat zij helemaal zakt en op de voorhand valt (dit gebeurt en dan!).
Hier ben ik nu vooral mee bezig en gaat dan ook steeds beter. Binnenkort gaan we weer lekker lessen.
Mijn houding is ook niet altijd even goed, soms bol ik mijn rug en doe mijn schouders naar voren, dit is omdat ik 2 maanden geleden van haar afgevallen ben met als gevolg vaste rug,schouder en toen gebroken rib, gekneusde nek en hersenschudding

ook moet ik meer gaan zitten, op sommige foto's is het goed te zien dat ik een soort van sta in mijn zadel, hier wordt hard aan gewerkt
Ik ga naar de fysio dus dit wordt hopelijk snel weer beter!
Commentaar mag zeker, maar houd het vriendelijk!
1.

2.

3.

4.

5.

6. Hier loopt ze er wat uit aan de voorkant maar ik vind het achterbeen gebruik wel fijn

7. stukje middendraf, dit vinden we beide moeilijk dus hier komt ze ook wat omhoog met haar hoofd

8.

9.

10. nog een keer pasje veruimen

11.

Ik had al tijdje gereden er zijn dus geen foto's van het inrijden (stappen) en fotograaf had volgens mij een voorkeur voor de linkerhand