voor dat ik met haar ga rijden is ze altijd heel actief en hyper (bijna te hyper) dus dan ga ik met haar longeren. Dan begin ik pas met haar te rijden. Doe ik dat wel goed? of moet het anders?
Alvast Dankje wel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bonnalie schreef:Ik longeer haar meestal zo'n 10 minuten dan (probeer ik, meestal is ze zo blij dat ze in volle galop gaat) 5 min stap 5 min draf. dan zadel ik haar op en ga ik 15 min stap figuurtjes lopen (zoals voltes , gebroken lijntjes, slangenvoltes, tempo veranderen, wat sneller stappen en wat langzamer) in draf doe ik hetzelfde. Ik heb een stukje geprobeerd in galop(dat ging wel goed) maar dat was 1 rondje door de buitenbak. Na de galop ga ik manege proefjes oefenen(zonder galop). dan draaf ik haar uit en stap ik nog even. ik rijd haar altijd los want ze gaat heel makkelijk aan de teugel.
Yaralisa schreef:Ik vind dat je best heel veel doet. Ik zou het iets rustiger opbouwen.
Stappen, draven en eventueel een galopje is prima, maar dan ook nog proeven oefenen is misschien teveel van het goede. Laat bijv. die proefjes nog even zitten totdat ze iets meer uithoudingsvermogen heeft.
Ik zou oppassen dat je niet teveel van haar vraagt.