Opbouwen zwaardere bak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineCath

Opbouwen zwaardere bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 14:33

Hallo,

Ik ben van stal verhuisd en ging vandaag voor het eerst op de nieuwe stal rijden. Alleen liep ik tegen een probleem aan. Op mijn vorige stal hadden we twee Achterberg bodems die gewoon heel licht te rijden waren. Maar op deze nieuwe stal is de bak gewoon wel een stuk zwaarder.

Nu lijkt het mij dat een paard ook prima in zo'n bak zou moeten kunnen lopen maar dat zal wel wat training nodig hebben.

Hebben jullie ideeën of tips hoe ik deze opbouw het best kan aanpakken?

Romyv

Re: Opbouwen zwaardere bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 02:48

Voel je paard aan, wanneer je voelt dat ti op raakt is het gewoon klaar.. Wat ook goed is om in en uit te stappen op het harde, stukje herstel en goed voor de pezen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:19

Onze bak is veeeel te zwaar om te rijden of longeren of wat dan ook, dus dat doe ik gewoon lekker niet. Het ligt er helemaal aan hoe zwaar zwaar is. Ik wandel liever 15 min aan de hand naar de pensionstal verderop met een eb-en-vloed bodem...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:42

Hoe zwaar is zwaar inderdaad. Kun je er zelf nog prettig in lopen?

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:12

Wat hierboven ook word gevraagd, kan je er zelf prettig in lopen?
En verder zou ik gewoon rustig opbouwen, 5 a 10 minuten per keer er in bewegen..

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:04

Als ik jou was zou ik gewoon rustig opbouwen zoals de meeste hierboven ook zeggen.
Dus flink lang warm stappen en dan stap draf stap draf een paar keer herhalen. En als je merkt dat je paard er na een tijdje erg veel last van heeft zou ik een oplossing zoeken zoals bijvoorbeeld als je in de buurt een stalling ofzo met een bak hebt vragen of je daar misschien mag ! :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:16

Hoe zwaar is zwaar inderdaad. als jij er zelf wel in kunt lopen al dan niet .et wat moeite moet een paard dat ook kunnen. kijk wat je paard aangeeft

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:19

Ligt eraan , als je er zelf ook moeite met hebt om er in te lopen dan is het voor je paard in mijn ogen ook te zwaar..