Ik ga me ook een keer aan een topic wagen

Sinds ongeveer een halfjaartje heb ik een bijrijdpony waar ik 1 à 2 keer per week lekker een uurtje mee kan rijden. En ik ben echt ontzettend blij met hem! Ik ben zelf een licht onzekere ruiter, door twee harde vallen op kort termijn en een vriendin die hard is gevallen. Hier ben ik, mede dankzij Stan, zo goed als overheen gelukkig.

Stanley is zeker geen makkelijke pony. Hij is super braaf, maar wel heel erg gevoelig. Gevoelig op stem, been, zit en teugelhulpen. Hierdoor heb ik in het begin nog wel even met hem moeten stoeien, omdat ik zelf best groot ben in mijn hulpen. Dit gaat nu gelukkig al beter. Daarnaast is hij verschrikkelijk snel afgeleid, met name in het begin. Dan is hij met vanalles bezig behalve met mij. Als hij eenmaal op mij gericht is, is hij heerlijk te rijden. Maar dat duurt vaak even haha.
Op het moment ben ik vooral aan mezelf aan het werken. Aan mijn eigen houding en balans. Met Stan werken we er nu aan dat hij actief van achter en over zijn rug moet komen. Hij zakt heel makkelijk van voren, maar door rugklachten vorig jaar zijn de eigenaresses erachter gekomen dat hij eigenlijk geen reet doet met zijn rug

Ik wil graag commentaar, zodat ik weer wat tips heb om aan te werken. Ik ga vanaf volgende maand zoeken naar een instructie (Nu krijg ik afentoe les van de eigenaresse). Dus, tips graag, maar houd het beleefd.

Ik hoef trouwens geen commentaar op de foto's. Mijn papa was zo lief om wat plaatjes te schieten, maar hij doet dit eigenlijk nooit. Normaal sta ik zelf achter de camera. Dus de foto momenten zijn niet allemaal ideaal, maar ik ben al heel blij dat de foto's er zijn.

Om te beginnen twee collages van eerder, dit is in december:

En dit is februari:

En de foto's van gister:
Instappen

In het begin was hij dus erg afgeleid en ook vrij fris. Er reed een ander paard in de bak en die was wel heeeeel interessant

Galop vindt hij nog best wel lastig. Dit is ook pas sinds een aantal jaar bevestigd. Maar even een goeie galop om de energie eruit te rijden doet wel wonderen bij hem

En dan komt hij een beetje los en is de aandacht voor mij

Neusje er nog iets te veel uit, maar liever dat dan zijn eigen opgekrulde houding

En nog een close upje van zijn geconcentreerde hoofdje

En als afsluiter