Rijlaarzen zakken te veel af

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Rijlaarzen zakken te veel af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:23

Beste Allemaal,

Ik heb een keer goedkoop mooie rijlaarzen (leren) gevonden op marktplaats waar ik heel blij mee ben.
Alleen soms had ik het probleem dat mijn laarzen iets afzakken tijdens het rijden waardoor mijn enkel hoger in mijn laars komt waardoor ik dus ruimte over hou onder mijn enkels in mijn laars.

Echter was het afgelopen keer wel heel extreem vaak en veel, vooral bij mijn rechter voet.
Nu heb ik niet al te veel geld, rijd ik maar 1 keer per week en soms ook een week niet.
Daardoor vind ik het ook zonde van mijn geld om "nieuwe" rijlaarzen te kopen.

Daarom de vraag, heeft iemand tips/adviezen wat ik het beste kan doen dit op te lossen?

Houding? aanpassingen of creatieve ideeën om toe te passen op/in mijn laars om dit te verminderen?
Of zouden het echt nieuwe laarzen moeten worden? Ik ga er van uit dat er eigenlijk genoeg creative ideeën zijn om dit op te lossen.

Zelf heb ik bijvoorbeeld al zitten denken om fleece tussen mijn laars en been te doen in de hoop dat het wat strakker zit, alleen denk ik dat dit heel erg gaat glijden omdat het nogal glad is (de fleece).

Heeft er iemand nog andere tips? ideeën of misschien wel dezelfde ervaring?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:02

Je laarzen zijn te groot. Kun je ze niet kleiner laten maken?

san4nie

Re: Rijlaarzen zakken te veel af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:11

Hoe erg is het eigenlijk? Kun je er echt niet fijn door rijden?
Volgens mij, als je goed je hakken uitdrukt zal dat al wel wat moeten helpen. Anders misschien een inlegzooltje, hakverhogers of nog een paar (dikke) sokken proberen?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 15:07

Ik heb geen idee of kleiner laten maken zou kunnen. Afgelopen keer was het een aantal keer zo erg dat ik even moest stoppen om mijn laars weer goed aan te doen en omhoog te trekken. Kan er dus echt niet fijn door rijden.

Dikke sokken heb ik ook al aan gedacht. Zou dit het probleem voldoende op lossen?
En anders als ik inleg zooltjes wil proberen of iets, is dit vast wel bij iedere schoenmaker te krijgen denk ik ongeveer?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:09

Je zou het kunnen proberen met sokken inderdaad!
Anders even langs de schoenmaker, die kunnen ook kijken wat ze kunnen doen :).

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 15:37

Dankje! Ik ga van het weekend de sokken eens proberen dan.
Maar wat ik me nog afvraag, kan ik ook proberen als dat niet werkt om meerdere lagen sokken aan te doen?
Of zal dat te veel gaan schuren of iets?

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:42

dikke sokken in combinatie met een hakje wil inderdaad wel eens helpen en valt dus te proberen. Die hakjes zijn niet zo duur (kosten een paar euro), dus dat is nog het proberen waard :)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:53

Ik had hetzelfde probleem. Laarzen op de groei gekocht, maar ben er nooit ingegroeid.... :')

Moet zeggen dat ik er met rijden met zadel geen last van heb, maar ik rij sinds een jaar vrijwel alleen nog maar bareback, en zonder beugels dus. Verloor regelmatig onderweg mijn laarzen, geen gezicht. Dikke sokken hielp maar in de zomer is dat niet fijn. Zooltjes hebben bij mij niet geholpen.

Nu rij ik standaard met gewoon wandelschoenen of gympen (toch geen beugels en dus geen gevaar) en chaps. Voor mij de makkelijkste oplossing!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 16:02

Oke, nouja aangezien ik altijd met zadel rijd is met wandelschoenen of gympen niet zo een succes.
Heb ik in het begin ook gedaan toen ik nog geen laarzen had maar moet zeggen dat laarzen toch een stuk beter is.
Ik merk ook wel dat als ik de beugels korter heb (eigenlijk te kort voor mij volgensmij) dat ik er dan wel minder last van heb. Echter als ik mijn beugels korter doe als de afgelopen keer merk ik dat ik mijn beugels sneller kwijt ben.

sanna_dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:49

Hallo,
Dit probleem had ik dus ook. Toen heb ik bij de Decatlon mooie (simpele rubbere) rijlarzen gekocht. Ze waren 11 euro. dus als je gewone rubbere zoekt moet je daar zeker kijken.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:53

goed je hakken uitdrukken , anders kruipen ze omhoog .
en dan kan met kortere beugels idd helpen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:48

Inlegzooltje en dikke sokken hebben ze ook bij de action hoor!
Zijn het eigenlijk rubberen of lederen laarzen?

_Rosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:50

Anders zou je eventueel als je een paar nieuwe laarzen wilt bij divoza kunnen kijken daar hbben ze laarzen voor €50,-