Voltes in buitenbak willen niet lukken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Voltes in buitenbak willen niet lukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:56

Beste allemaal,

Ik heb al even gezocht hier op het forum maar heb nog geen topic kunnen vinden hier over.
Namelijk zit ik zelf tijdens het rijden met een probleem.

Het is namelijk zo dat ik in de binnenbak inmiddels redelijk netjes (grote)voltes kan rijden.
Alleen heb ik het probleem dat het me in de buitenbak meestal totaal niet lukt om de (grote) voltes in de buitenbak netjes te rijden.
Op een of andere manier kom ik echt bijna nooit uit in de buitenbak.

Zelf heb ik het idee dat het komt doordat ik in de buitenbak de letters en streepjes mis die in de binnenbak wel aanwezig zijn.
Dit is iets waar ik me (natuurlijk) altijd op concentreer tijdens de voltes en buiten kan dat dus niet.

Ik heb 1 keer in de maand les van een instructeur, dus daar mee nog niet buiten gereden.
Hebben jullie misschien tips hoe ik dit kan verbeteren? Waar kan ik op letten en waar kan ik me op concentreren?

Naast die ene keer in de maand les van een instructeur geeft mijn vriendin me regelmatig "les" om me van alles te leren.

Ik zou zeggen....brand maar los!

xChanelx

Re: Voltes in buitenbak willen niet lukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:00

Misschien kun je voltes vergroten en verkleinen?
Dan begin je met een kleine volte bijvoorbeeld en dan druk je je paard steeds verder naar buiten, totdat je op een grote volte uitkomt. Als die dan een keer een meter kleiner is dan de bak, geeft dat niks, als het maar een fijne volte is.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:02

Zijn de buitenbak en de binnenbak verschillend van grootte?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:11

Wat je kan doen is te voet een goede grote volte uittekenen. En dan per kwart een streep trekken. Wanneer je dan te paard zit kan je per kwart volte vooruit kijken en heb je de lijn op de grond als houvast. Steeds een kwart volte netjes rijden is namelijk minder moeilijk dan een hele volte netjes rijden.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:16

Je geeft aan dat het moeilijker is doordat er in de buitenbak geen letters staan, is het misschien een idee om aan de staleigenaar te vragen of daar letters kunnen komen :)
Verder ga ik mee met de mensen hierboven!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:25

Pionnen neerzetten op de raakpunten bij de hoefslag en ac lijn.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:05

Allemaal heel erg bedankt al voor het reageren! De voltes vergroten en verkleinen is misschien wel een idee, maar de ideeën van Goldenarrow en Lielle vind ik ook wel heel goed en ga ik eens proberen zodra ik weer buiten rij!

Als het goed is horen de bakken buiten en binnen ongeveer gelijk te zijn qua maten.

En AnimalFriend, er staan normaal tonnen met letters. Maar dat is alleen in het buiten seizoen en nu dus (nog) niet.
Ook heb ik dan de raakvlakken (streepjes) heb ik dan ook nog niet.

Ik ga het eens proberen toe te passen de volgende keer als ik buiten rij!