Ik had even een klein vraagje.. Toen mijn paard beleerd was mocht ik erop om even te rijden- heel leuk, maar bij het draven ging het mis, het ligt niet aan mijn paard aangezien ik bij mijn vorige pony nog wel gewoon goed kon lichtrijden, maar nu lukt het gewoon niet meer. Zodra mijn ruin aandraaft, kom ik denk ik niet in het ritme, maar ja.. Dat weet ik nou ook weer niet zeker.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand wat tips voor mij?
Mijn moeder zei hetzelfde. Ze zei iets over het gevoel als Brian- mijn paard- in draf gaat. Ik zei dat ik dat wel zou kunnen... Maar op de een of andere manier voelde ik die overgang niet. Echt heel apart ^^"
klaas30
Geplaatst: 17-03-15 21:13
Missien eens een klein lesje nemen en dat ze het je dan aanleren. Wat bij erg heeft geholpen is dat er iemand bij staat en dan zegt: Hoog, laag, hoog, laag...
Ik was ook wel van plan om weer te gaan lessen. En op zich zou het best een goed idee zijn als iemand dat inderdaad ook bij mij doet. Tis ook zo zonde dat hij nu gewoon stilstaat.
Dreamybol
Geplaatst: 17-03-15 21:15
Dan zou ik gewoon een instructeur zoeken en kilometers gaan maken. En als je bang bent je eigen paard te 'verpesten' (groen en groen wordt nog weleens bont en blauw), eerst weer even naar een manege? En hoe lang heb je nu al niet gereden?? Als alles nog niet erg goed bevestigd was en vervolgens heb je eent tijd niet gereden, dan kan het best wel weer even duren voor je het ritme weer te pakken hebt.
Ik denk dat ik sowieso na de basisschool niet meer heb gereden, aangezien mijn vorige pony hoefbevangen was. En ik zit nu in de vierde, dus dat is best al een tijdje..
Ooh, ik had niet in de gaten dat je geen ervaren ruiter was. Dan zou ik inderdaad ook eerst gaan lessen en je paard of vakantie geven of laten rijden door een ervaren ruiter.
Maar ja, ik was sowieso van plan om weer te gaan lessen, en dan idd ook in de vakantie. En mijn paard heeft een hekel aan vreemden, dus ik zou het liefst zelf met hem bezig gaan. Maar ja, dan moet ik wel verder komen dan gewoon stappen xD
Je zou kunnen letten op zijn schouders. Wanneer de linker of rechter schouder naar voren gaat, kom je omhoog. En zo je paard aan gaan voel2. Zeker les nemen
Dreamybol
Geplaatst: 17-03-15 21:26
Dan is het niet zo gek dat je nu zoekend bent naar je balans. Gewoon gaan lessen, sowieso handig, want je leert jezelf snel verkeerde dingen aan. En wat betreft die eenkennigheid; lees hier het topic over 'de enige zijn die op je paard kan rijden' eens door. Een eenkennig paard wordt vaak zo gemaakt en is vaak ook niet echt handig.
Ja, dat kan ook als je er iemand bij hebt die hem stabiel kan rijden. Of die hem nu even wat beter voor je doorrijdt, zodat jij er straks probleemloos mee verder kunt. Groeien doe je niet alleen door samen te rijden.
Dat is waar, dat is waar.. Moet ik eerst een bak hebben.. Maar ja.. twee keer geprobeerd om dat te doen en twee keer veranderde her mooie gele zand ik in blubber
Neem eerst weer een les of tien op een braaf doorgereden paard voordat je hier weer op stapt.
Dreamybol
Geplaatst: 17-03-15 21:58
ScarOfWars schreef:
Dat is waar, dat is waar.. Moet ik eerst een bak hebben.. Maar ja.. twee keer geprobeerd om dat te doen en twee keer veranderde her mooie gele zand ik in blubber
? Huh, dat moet je zelf toch ook, als je in een bak wilt rijden tenminste.
Kendra
Geplaatst: 17-03-15 21:59
Eens met @Dreambol... Ik begrijp dat het een pas aangereden paard is, laat die liever eerst even doorrijden door iemand anders. Een jong paard heeft nog weinig balans. Als de ruiter dan niet mee kan komen is dat extra moeilijk en is het voor het paard ook moeilijk om te begrijpen wat de ruiter bedoelt. Als jij dan nog wat oefent op andere pony's of paarden kun je straks echt leuk samen verder.
ScarOfWars
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-15 22:00
Weet ik, maar ik bedoel dat mijn opa een bak wilde maken, alleen door alle regen werd her zand blubber, weg all het geld en werk wat erin zat.