KoudbloedKim schreef:Wel lijkt je zadel te ver naar voren, over de schouder te liggen.
Heb je helemaal gelijk in! Gewoon helemaal vergeten naar te kijken vanmiddag 
ElineCath schreef:Ik vind dat je erg vriendelijk rijd en meeste tips geef je zelf al. Maar ik vind je paard niet echt nagefelijk lopen. Ze is bijna op alle plaatjes heel recht in haar hals, ik denk dat het een beter beeld zou geven als je haar wat lager inschakelt waardoor ze door haar hele lichaam heen buigt.
Ik zie wat je bedoeld
Wat lager instellen wil ik liever niet omdat de blessure in het voorbeen zat; als ik haar op dit moment lager instel kukelt ze helemaal op de voorhand en wordt het voorbeen dus zwaar/nog zwaarder belast. Is wel iets voor een later moment om mee te nemen!
DewiRox schreef:Veel activiteit, tempowisselingen, schakelen en ook verschillende stellingen en buigingen.
Heb je helemaal gelijk in! Ik heb tot nu toe 20 minuten per keer gereden & ben hier ook zeker mee bezig geweest, maar vrij braaf. Als we straks wat verder met opbouwen zijn kan ik er wat feller aan gaan rijden & deze punten wat strenger meepakken! Ik verwacht dat ze dan ook minder strak zal tonen 
PreciousViva schreef:Misschien proberen haar wat meer lengtebuiging te vragen, tijdens het losrijden mag je best wat overdreven inbuigen naar beide kanten. Daarvan worden ze lekker soepel en gaan ze vaak ook fijn de hand volgen.
Ik merk dat ze wat moeite heeft met recht blijven en dus zijn we veel bezig met het tussen 2 benen houden (niet wegvallen over de schouder, in een wending de benen juist plaatsen, de achterhand de voorhand laten volgen en dus recht blijven). Als ze daar wat stabieler in wordt wil ik bovenstaande mee gaan pakken 
Joman schreef:Je houding vind ik niet storend

De houding van je paard is daarentegen veel te horizontaal naar mijn mening.
Ik zou je paard wat ronder instellen en meer op het achterbeen zetten. Het is hierbij van belang dat je veel overgangen rijdt en de teugels niet teveel laat vieren. Je paard moet los worden in het lijf en daarbij kunnen stellingsoefeningen helpen. Ook op de volte wijken en van binnen naar buiten en vice versa kan helpen je paard losser te laten worden in het lijf en rond te kunnen maken.
Horizontaal vind ik een compliment, duikboot lijkt me beter
Voor wijken en kleinere figuren zijn we nog te vroeg in het proces, dat komt later wel weer!