Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NaomixZanzi schreef:Ik ben zelf ook niet zo van een slofteugel! ik zou er dan eerder een iets scherper bitje indoen.
NaomixZanzi schreef:Ik ben zelf ook niet zo van een slofteugel! ik zou er dan eerder een iets scherper bitje indoen.
sannedeedee1 schreef:NaomixZanzi schreef:Ik ben zelf ook niet zo van een slofteugel! ik zou er dan eerder een iets scherper bitje indoen.
Dan gooi ik er eerder een slof teugel aan , als een scherp bit er in.
Op de stal waar ik stage gelopen heb/gewerkt reden we de wat jongere paarden ook met een slof, gewoon voor de veiligheid. Hij hangt helemaal los, alleen als ze aan de ren zouden gaan, dat je ze eerder terug hebt.
Nou moet ik zeggen dat ik mijn eigen beesten nooit met slof zou rijden, het is ook niet nodig, plus ik ben niet van de hulpteugels. Ze moeten het tenslotte op je eigen hulpen gaan doen
NaomixZanzi schreef:NaomixZanzi schreef:Ik ben zelf ook niet zo van een slofteugel! ik zou er dan eerder een iets scherper bitje indoen.
Ik rij zelf met een dubbel gebroken bit dus met scherper bit bedoel ik in die zin een enkel geboken bit of een iets dunnere altijd beter dan een slof mijn mening;)
anke_e schreef:NaomixZanzi schreef:Ik ben zelf ook niet zo van een slofteugel! ik zou er dan eerder een iets scherper bitje indoen.
zou ik absoluut niet doen! alles wat er extra aan knoopt wordt een paard niet beter van! en de meeste hebben toch als doel lekker en ontspannen te rijden. dit komt dan toch echt vanuit het been!
heb je les? misschien kan je instructeur op locatie komen om je te helpen. Het kan natuurlijk uitproberen zijn. Een goede instructeur kan je hierbij helpen om duidelijke afspraken te maken!
geerke schreef:Alleen vanuit het been???Je moet nooit meer been geven als dat je van voren kunt opvangen.
Ga maar eens op een engels volbloed lekker been zitten te geven. Die word daar echt niet ontspannen van hoor.
anke_e schreef:geerke schreef:Alleen vanuit het been???Je moet nooit meer been geven als dat je van voren kunt opvangen.
Ga maar eens op een engels volbloed lekker been zitten te geven. Die word daar echt niet ontspannen van hoor.
nee, niet alleen been en niet alleen teugelmaar leesde hier alleen slof of ander bit. al je de benen naar voren afsteekt blijf je niet rijden. "Wij kunnen niet zien hoe ze rijdt". (ik vind)een paard hoort gewoon van achter naar voren gereden te worden. En dat kun je van voren opvangen(mijn voorkeur) op gewone teugel en anders inderdaad misschien met slof als het via de gewone niet lukt. Het moet ook niet onveilig worden of rondjes door razen. Maar zou dit eigenlijk alleen aanraden onder begeleiding aangezien ze er zelf niet mee bekend is.