Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
roooooss schreef:Recht uit lopen is vaak wel beter voor jonge paarden voor het vinden van hun balans. Maar snap dat de volte wel wat vertrouwder is voor jullie.
Juist goed dat je er gelijk weer op klimt, als je dat namelijk niet zal doen laat je zien dat je "je over geeft".
Joolien schreef:Ik denk dat je signalen niet oppikt. Kan best zijn dat hij spanning opbouwt, of dat hij afgeleid raakt of het te moeilijk vind worden. Houd de sessies kort, liever te vroeg afstappen dan in jouw geval ongepland.
ittheclown schreef:Joolien schreef:Ik denk dat je signalen niet oppikt. Kan best zijn dat hij spanning opbouwt, of dat hij afgeleid raakt of het te moeilijk vind worden. Houd de sessies kort, liever te vroeg afstappen dan in jouw geval ongepland.
Hahaha idd, ik was ook van plan na nog ene half rondje draf te stoppen ik wouw hem zeg maar uit laten draven, maar mischien dat het idd net teveel is geweest.
Het probleem is ook dat je spanning niet voelt ik probeer af en toe met stilstaan hem te laten inbuigen zodat ik zijn uitdrukking etc kan zien maar verder voel je geen strakte in de rug etc.. je begrijpt pas wat ik bedoel als je op een belg gereden hebt ben ik bang, net als dat ik melde dat je geen tijd hebt om hem te corrigeren.
Zoiezo allemaal hartstikke bedankt allemaal, ik ga zoiezo stapje terug en naar zijn vertrouwde volte, ietsjes langer longeren voor het rijden. En als ik rijd dan zorgen dat er iemand bijstaat die dan kan zien waarom hij nou precies opeens zo vreemd doet als het weer voorkomt. hopelijk komen we er dan uit en zijn we binnenkort klaar om op les te gaan.
Gillbo schreef:joh niks vreemds aan. Jonge paarden geven nou eenmaal wel eens een flinke bok.
Zou er na 1 of 2x niet gelijk een groot probleem achter zoeken
ittheclown schreef:Sorry maar dit komt erg naar over, ten tweede claim ik niet dat ik alles weet van jonge paarden etc. en ten derde is dat een manier die niet bij alle paarden werkt. Als je een paard wilt dat door het bakhek rent ( doet hij.. of het nou hout is of touw als hij in paniek is dan gaat en hij weegt zo een 1000 kilo) Dan moet je vooral er achter gaan rennen met een longeer zweep, ik ben gert vd hof niet lol
Met longeren is een wappertje van het uiteinde van het touw al genoeg om hem in standje race te zetten al gaat dat langzaam aan nu beter gelukkig. Zoals ik al zij heeft er iemand voor mij .. een poging gewaagd maar die persoon is redelijk vaag met wat er nou precies goed en fout ging. Ik ben dus toen ik met hem bezig ging pas na 2 maanden begonnen met het opstap probleem. Dit is een paard waar je zoiezo voor alles de tijd moet nemen en rustig moet blijven zwepen etc hebben alleen maar een effect dat hij niet meer weet waar hij het zoeken moet en dan kan je het helemaal vergeten.
Jammer dat mensen paarden over een kam scheren en al snel de zweep erbij halen als oplossing![]()
Overgens heb ik nu voor zaterdag toch maar een lesje besproken, heb ook aangegeven dat hij nog geen optimale conditie heeft maar we toch graag hulp willen met eventueele fouten van mijn kant om hem te ondersteunen.