Juiste afstand in-uitjes.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Juiste afstand in-uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 17:50

Ik hoop dat ik het hier goed plaats.

Hoe bepaal ik het beste de juiste afstanden tussen de hindernissen voor in-uitjes voor een D-Pony?
Vandaag deed ik 2 ruime passen tussen de hindernissen. voor de galop is dit wel de juiste afstand. maar van uit draf komt ze dan niet uit. De sprongen waren nu ook laag (40cm - 60 cm) Omdat we het al een hele tijd niet meer hadden gedaan.
En als ik dit opbouw naar een hogere stand moet daar dan ook rekening mee gehouden worden?
Ik doe springen puur en alleen als hobby, omdat mijn tinker en ik springen allebei leuk vinden, en afwisseling in sprongen wel leuk is voor ons.

Anoniem

Re: Juiste afstand in-uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:57

Voor paarden is het 3 meter, dus 3 grote stappen, voor pony's is het een beetje zoeken maar kom ik meestal rond de 2,5e meter uit. Maar dat moet ik vaak nog per pony(per les zeg maar) wat bijstellen. De ene heeft een grotere pas of sprong dan de andere. Soms houdt je rekening met een hogere stand, maar vaak is het juist een goede oefening om je paard of pony wat klein door te laten springen. Maar dat ligt ook maar net aan de ervaring van de combinatie.
Het is dus het beste om dit met hulp te doen, iemand die weet heeft van afstanden. Een lesje zou hierin niet verkeerd zijn.

jorieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:11

wat mij is gezegd dat je een beetje moet uitproberen met afstanden wat je bijvoorbeeld kan doen is de passen meten en vergeet natuurlijk niet de landing en de afzet mee te tellen ( dat is 1 galopsprong)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:49

Wat Jolien zegt, rond de 2,5 meter ben ik het mee eens.