Vraag me af wat er mis is de laatste tijd. Ik heb enorme wiebel benen. Zo irritant. Kom ook niet echt met me knie tegen me wrong aan. Voor me gevoel zit ik al kort. Me die korte benen van.mijn. Ik heb een rossner america vhz. Met behoorlijke wrongen. Graag jullie idee of tips. Maar hou het wel netjes. Ligt eraan dat ik miss nog korter moet
Ik heb zelf ook korte beentjes en rij zelf vrij lang, wat bij mij helps is met een dressuur zadel rijden en dan het liefste eentje met verstelbaare wrongen. Mijn knien komen namelijk bij de meeste boven de wrong uit zelfs al rijd ik met lange beugels wat ik eigenlijk altijd doe. Tuurlijk kan je altijd je zit verbeteren maar ik denk dat een zadel ook een hoop meespeelt komt op hetzelfde neer als iemand met lange benen die onder de wrong zit met zijn knie, lijkt me ook niet fijn.
Probeer tijdens het rijden eens te letten op je bovenbenen. Zorg er voor dat je deze niet tegen het zadel aan klemt maar dat je op je kontzakken zit en gewicht op je beugels houdt, en dus niet op je bovenbenen gaat zitten door ze aan te klemmen. Bij mij heeft het even geduurd omdat ik zelf altijd onbewust op mijn bovenbenen zat ipv goed op mn kontzakken en daardoor had ik ook geen gewicht op mijn beugels. Nu is mijn paard een stuk blijer gezien hij zijn rug vrijer kan bewegen en mijn onderbenen niet meer zo klapperen
Succes!
Askja
Geplaatst: 13-03-15 21:15
Dat inderdaad, en er goed op letten dat je je heupen ontspant! Denk maar dat je je heupen ahw om je paard heen laat zakken (wel je zitbeenknobbels goed onder je houden, denk aan die 'kontzakken' ) Pas dan kun je je benen lang houden. Veel ruiters denken dat kortere beugelriemen in combinatie met stevig de hakken uitdrukken zorgt voor een stille beenligging, maar dat zorgt er juist voor dat je je heupen blokkeert en de verticale vering in je benen (enkel-knie-heup) verdwijnt met als gevolg een onrustig, opgetrokken been.