Alvast: sorry, geen cap, eigen keuze en ik weet het is heel stom.
Ik ben hier vroeger meer actief geweest, toen ook nog actief in de sport (Niedersachsen).
Ik woon inmiddels in the big city Berlijn en ben een laaange tijd niet met paarden bezig geweest, nu kon ik het niet meer laten

Na bijna 3 jaar weer voor het eerst weer op het paard gestapt, via via had het zich aangeboden een 4 jarige Staatsprämienstute van de hannoveraanse Hengst 'Christ' (Gestüt Sprehe) te mogen rijden!
Ze is nog een echte baby, maar met veel power! Ik ben niet geheel onervaren, maar dit paard gaf het me wel eventjes!

Het valt geloof ik alles wel mee, hoop ik - maar ze was niet makkelijk te rijden (geen automatic) en ik had genoeg te doen! Ik had veel GO onder me! Ik was alleen maar bezig met tempocontrole en terughouden, ontspanning erin krijgen + aan het been te rijden.
Ik zit extra korter, volgende keer niet meer.
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, punten waar ik aan kan werken etc!
De punten die ik zelf al zie, en wil aan gaan werken zijn:
- mijn benen zit, komt ...
- mijn eigen handen, meer naar voren en meer dragen
- nog meer controle
- lager, ronder, neusje eruit rijden (helaas, weet niet waarom, ze is heel anders gereden!! Dat hele opgerichte maar rustig afbouwen, ontspanning zoeken en lager instellen)
(omdat ze zo fris was, ben ik korter gaan zitten, heb ook eerlijk gezegt niet aan alles kunnen denken)
Ze was niet goed aan het been, maar wel heel voorwaarts, heeft ook helemaal in het begin goed lopen rennen, klieren en testen! (bijna afgedonderd, helaas niet gefilmd - vriendlief was te druk met kijken).
Moest wel even doorgrijpen! Toen kreeg ik echt een goed gevoel.
Zadel ligt helaas voor geen meter, ga kijken wat ik er de volgende keer aan kan doen

Paard staat al een jaar te koop, er kon tot nu toe niemand mee overweg/klikte nergens zoals bij ons.
Ik ben nu van plan dit paard verder door te rijden, staat nog bij de fokker en als het past - wij eruit komen wil ik haar misschien wel kopen?
Ze heeft nog geen echte springervaring onder de man, maar wel al een beetje drafbalkjes/cavaletti's gepakt, ik was dus moedig en dacht even een klein huppeltje te maken, gewoon voor het gevoel ... had hier niet mee gerekend! Ook hier, heel voorwaarts en ben heeeel rustig
Paar Foto's (o.a springen met lange beugels, verkeerd zadel

Groeten uit Berlijn!