Op naar het L1!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ahryah

Op naar het L1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 22:33

Laatst opende ik een topic met mijn B debuut.. Nu 3 wedstrijden later is het op naar het L1 ^^
De eerste wedstrijd had ik veel spanning wat ik overgaf op Chelsie, resultaat.. 2x 185 en een 1e en 2e plek.
Thuis veel geoefend op de ontspanning en het ging een stuk beter daarna! 197 & 206 , 200 & 195 en 4 oranje lintjes later konden we op naar het L1.

Chelsie is een 11 jarige merrie van Kazimir (v. Samber)
Super lief en eerlijk paard! en laat het me ook duidelijk merken als ik weer eens te moeilijk zit te denken over iets haha

Ik heb ook een stukje film gekregen van de 2 wedstrijden :)

Dit was 22-2 https://www.youtube.com/watch?v=aWzW-oGyK_c
En dit was 8-2 :) https://www.youtube.com/watch?v=VzGKFXv_3X4

Ik ben zelf natuurlijk geen perfecte ruiter dus er zijn heel wat puntjes waar ik aan moet werken:
- handen dragen
- tenen niet naar buiten (oeps lange benen op een rond paard)
- ontspannen...
- Niet naar mijn paardje kijken stiekem

1. Dit is hoe we begonnen in ongeveer oktober..
Afbeelding

2. Eerste wedstrijdje... vol met spanning
Afbeelding

En dit was 22-2 bij mijn laatste wedstrijd in de B :)
3. Drafjee
Afbeelding

4. Hals strekken.. Kreeg een 5 met als commentaar meer dalen. Achja voor haar doen vind ik het helemaal super! ^^
Afbeelding

5. toch weer wat spanning :o
Afbeelding

6. Even slapen tussen de proefen door op het parkeer terrein
Afbeelding

7. Middendraf
Afbeelding

8. Hop hop hop in galop
Afbeelding

9. Rechtsom blijft lastig.. paardje tankt graag onder me vandaan
Afbeelding

10. onderweg naar afgroeten
Afbeelding

11. Blij paardje, Blij baasje :D
Afbeelding

12. :o :o
Afbeelding

Nynke04

Re: Op naar het L1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:12

Het tweede filmpje vind ik nogal moeilijk te beoordelen, omdat de snelheid is aangepast.
Maar het eerste filmpje van 22-2 ziet er goed uit. Bij de inzet van de volte zou je van mij nog iets meer je paard mee mogen nemen. Nu lijkt het alsof ze nog wat op de hoefslag blijft plakken, waardoor de buitenschouder wat naar buiten valt (als je snapt wat ik bedoel).
Wat betreft het halsstrekken; mijn paard wilde dat eerst ook totaal niet, maar we hebben veel geoefend op de volte, wat overdreven stelling nemen naar binnen en dan de hals als het ware steeds meer uit schuiven. Handen naar voren en teugels langzaam laten vieren. Komt ze weer omhoog, dan doe je het gewoon nog een keer. Moet vast goedkomen.

Veel succes in de L1!

Iljaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:17

leukk paard zeg!
Inderdaad dat halsstrekken veel oefenen, probeer haar inderdaad wat losser te laten en wat aan te vullen met je been. Dit was voor in de proef wel te weinig, ze moeten echt zakken tot kniehoogte, vandaar de 5! maar dit stukje moet je gewoon tot knie hoogte uitbouwen, dan heb je zoieso voldoende!
succes in de L1!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:44

Ligt je zadel wel fijn? Ik heb het idee dat het wat voorover ligt, dus te breed van voor. Op foto 3 en 5 lijkt het alsof jij zelf erg moet compenseren om recht te blijven zitten. Dat is natuurlijk niet gezond voor jou, maar ook niet voor je paard.
Handen zou ik voornamelijk omhoog nemen en teugels dan uiteraard ook een stukje korter. Als je dit nog een aantal jaren blijft doen ga je echt problemen met je pols krijgen.

Verder vind ik het een fijne actieve draf, iets minder spanning zou fijner zijn. Maar dat haal je zelf als als werkpunt aan.
Verder heb ik het maar oppervlakkig bekeken want ik heb hoofdpijn :') 2e filmpje heb ik dus ook niet kunnen kijken. Ik wou wel even bovenstaande dingen even zeggen.

Ik vind het trouwens een leuk paard om te zien!

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 13:18

Leen schreef:
Ligt je zadel wel fijn? Ik heb het idee dat het wat voorover ligt, dus te breed van voor. Op foto 3 en 5 lijkt het alsof jij zelf erg moet compenseren om recht te blijven zitten. Dat is natuurlijk niet gezond voor jou, maar ook niet voor je paard.
Handen zou ik voornamelijk omhoog nemen en teugels dan uiteraard ook een stukje korter. Als je dit nog een aantal jaren blijft doen ga je echt problemen met je pols krijgen.

Verder vind ik het een fijne actieve draf, iets minder spanning zou fijner zijn. Maar dat haal je zelf als als werkpunt aan.
Verder heb ik het maar oppervlakkig bekeken want ik heb hoofdpijn :') 2e filmpje heb ik dus ook niet kunnen kijken. Ik wou wel even bovenstaande dingen even zeggen.

Ik vind het trouwens een leuk paard om te zien!

Dankjewel voor de tips! :)
Ja me handen moet ik ook zeker aan werken hahaha die zitten altijd overal waar ze nou niet moeten.

Zadelmaker is onderweg voor het zadel, die ligt ook niet helemaal goed meer. Ze is de laatste tijd ook afgevallen dus hij kan wel te breed voor zijn nu.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:22

Probeer eens voor je handen 2 lange kaarsen of stokken vast te nemen. (Als je kaarsen neemt niet aantsteken natuurlijk. Maar beeld je in dat er vlammetjes op zijn. Je wilt natuurlijk je paard niet in brand steken dus ga je automatisch je handen meer dragen en recht houden. Of beeld je in dat je 2 glazen water vast hebt, zeker als het lekker koud is ga je niet willen morsen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:27

Aah, wat een fijn dier zeg :+: Wat een vriendelijk, rustig en fijn basispaard!

Ziet er goed uit. Ik heb het tweede filmpje gekeken en je reed netjes op de punten.

Gekeken naar de foto's en vooral de foto's met spanning: Dat zijn wel de aansprekende foto's. Hij komt van voor omhoog en komt er van achter bij. In de toekomst moet dat van voor omhoog, gelosten en van achter er bij.

Verder het enige is dat jij je handen iets moet gaan dragen. Je houdt ze net iets te laag. Als jij je handen gaat dragen komt het paard van voor ook iets meer in de oprichting. Maar voor dit niveau ziet het er goed uit hoor :j

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:32

Ik vind je frontriem echt super mooi! Waar heb je die vandaan? (En als hij bij het hoofdstel zat: welk merk?) :D

Ik vind overigens dat je je handen erg naar binnen draagt, vooral op foto 5&7.
En tja, zoals gezegd: halstrekken oefenen!

Maar dat komt vast wel goed, succes :)

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 20:02

gerpiegorp schreef:
Ik vind je frontriem echt super mooi! Waar heb je die vandaan? (En als hij bij het hoofdstel zat: welk merk?) :D

Ik vind overigens dat je je handen erg naar binnen draagt, vooral op foto 5&7.
En tja, zoals gezegd: halstrekken oefenen!

Maar dat komt vast wel goed, succes :)

Zadelmaker is vandaag geweest en zadel ligt weer als gegoten, ze liep ook meteen een stuk fijner en ook in het halsstrekken enzo :)

Mijn frontriem heb ik op Jumping Amsterdam gehaald, bij een duitse vrouw die had alleen maar leren halsters en frontriemen :)