Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jetta schreef:Je hebt het dier een week, het is een zeer jong dier. Hoe is het met jouw ervaring? En neem les. Zeker als je een nieuw en jong dier hebt aangeschaft, is les een investering in jullie band, het goed rijden en dus de basis voor vele jaren plezier.
ambicioso schreef:Jetta schreef:Je hebt het dier een week, het is een zeer jong dier. Hoe is het met jouw ervaring? En neem les. Zeker als je een nieuw en jong dier hebt aangeschaft, is les een investering in jullie band, het goed rijden en dus de basis voor vele jaren plezier.
Ik rij nu bijna 8 jaar en heb mijn vorige paard zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Ik ben geen held in dressuur maar krijg hier wel goede begeleiding bij. En lessen nemen doe ik zeker, sowieso 1 keer per week maar eerste periode soms 2 keer.
midgie schreef:Je hebt het dier een week en je verwacht dat het loopt als een zonnetje,
Ik snap zo ie zo niet wat je er al op doet , ga eerst eens kennis maken met mekaar, sommige paarden hebben weken nodig om aan de nieuwe omgeving te wennen, nieuwe baas , nieuwe stal nieuwe paarden enz enz,
Ook is het dier nog maar 5 jaar, kan nog aan het wisselen zijn??
Dat het met het hoofd omhoog loopt kan zijn dat of het zadel ligt niet goed,of jou zit is niet goed, of het dier heeft echt last van de rug, als je op een normalen manier op een gezond paard gaat zitten met goed materiaal, dan moet het niet met zijn hoofd in de lucht lopen, want dan geeft het echt ongemak aan,
En wat is bij jou oppakken, vaak gaat dat al met te veel druk, ik denk dat jij een cursus luister naar je paard moet gaan volgen en niet zomaar aannemen dat je erop gaat en dat het goed gaat ,
Neem les van iemand die jou kan vertellen waarom je paard zo loopt en die meer op jou gefocust is dan op hoe het paard moet lopen, de fout ligt namelijk NIET bij het paard maar bij de trainer en dat ben jij in dit geval .
En dat je 8 jaar rijd zegt niks, er zijn mensen die al heel hun leven rijden en nog niet snappen dat ze op een dier met gevoel zitten, dus ja dat zegt dus niks,
Maar heb respect en dat heb je niet als je na een week al wondere verwacht,
ambicioso schreef:midgie schreef:Je hebt het dier een week en je verwacht dat het loopt als een zonnetje,
Ik snap zo ie zo niet wat je er al op doet , ga eerst eens kennis maken met mekaar, sommige paarden hebben weken nodig om aan de nieuwe omgeving te wennen, nieuwe baas , nieuwe stal nieuwe paarden enz enz,
Dat het met het hoofd omhoog loopt kan zijn dat of het zadel ligt niet goed,of jou zit is niet goed, of het dier heeft echt last van de rug, als je op een normalen manier op een gezond paard gaat zitten met goed materiaal, dan moet het niet met zijn hoofd in de lucht lopen, want dan geeft het echt ongemak aan,
En wat is bij jou oppakken, vaak gaat dat al met te veel druk, ik denk dat jij een cursus luister naar je paard moet gaan volgen en niet zomaar aannemen dat je erop gaat en dat het goed gaat ,
Neem les van iemand die jou kan vertellen waarom je paard zo loopt en die meer op jou gefocust is dan op hoe het paard moet lopen, de fout ligt namelijk NIET bij het paard maar bij de trainer en dat ben jij in dit geval .
En dat je 8 jaar rijd zegt niks, er zijn mensen die al heel hun leven rijden en nog niet snappen dat ze op een dier met gevoel zitten, dus ja dat zegt dus niks,
Ik vind wel dat je snel oordeelt zonder te weten. Als dit paard 1 dag niet loopt stroomt ze over van energie. Zadel is onlangs aangemeten en zit prima. Net als hoofdstel etc, en ze is rontgenoligisch en klinisch goedgekeurd. Niks mis mee dus. Ik verwacht echt geen wonderen ik verwacht nog helemaal niks. Wil alleen leuk aan de slag kunnen en daarom vraag ik advies. Ik vind namelijk dat ze het heel goed doet voor een 5 jarige. En indd zegt 8 jaar niet veel maarja als iemand dat graag wil weten.. en met oppakken bedoel ik lichte druk, ik trek haar ook nooit naar beneden mocht je dat denken. Als ik haar loswerk rij ik voltes vraag ik lichte stelling en rij ik overgangen. Verder helemaal niks. Maar bedankt voor je vooroordeel
midgie schreef:Je hebt het dier een week en je verwacht dat het loopt als een zonnetje,