Ze vondt het maar raar dat ik een leasepaard op de manege heb waar ik dus minimaal 3x per week op rijdt.
Ik heb dit gedaan omdat ik a. een klik met dit paard voel en b. ik voel me er erg vertrouwd op (veilig) en aangezien ik met beperking (longcapaciteit) rijdt staat dat voor mij voorop.
Daarbij heb ik het gevoel dat ik nog best veel van dat paard kan leren. Ze is heel braaf maar kan ook wel eens ondeugend zijn en we oefenen van alles (stelling en buiging, tempocontrole, overgangen, wijken, etc).
Maar wat vinden jullie "beter" steeds een ander paard of steeds hetzelfde paard rijden?
Waarschijnlijk zijn er 1000 meningen maar ik ben benieuwd

) in het begin wel kon schieten, werd het na een paar lessen al veel beter. Mijn geduld werd een stuk groter, en ik heb op hem leren doorzitten. Kwam beide erg van pas toen ik weer op andere paarden werd gezet.
. Toen heb ik aan de manege-eiegenaar gevraagd of ik een tijdje op dezelfde mocht. Toen heb ik dus een tijd op een heel braaf paard gereden en eigenlijk gewoon beter leren rijden. Toen er een nieuw paard op de manege kwam wilde ik die wel eens proberen en ik was verkocht
. Op een gegeven moment heb ik gevraagd of ik haar mocht leasen, dus nu rijdt ik gewoon steeds op haar. Soms gaat het super, soms wat minder goed. Ik merk dat dat toch heel sterk afhangt van hoe ik me lich. voel.