Even ter info om welk puppypaard/dressuurfries het gaat:
Feyona
v. Onne376
6 jaar
ongeveer 1.65
niveau 0
Sinds 4/5 maanden ben ik een combi met deze lieve friese dame! Van deze 4 maanden hebben we er 3 uit gelegen... Er is een hele tijd met een niet goed passend zadel gereden en hierdoor zat haar lijf vast. Het zoeken naar een goed passend zadel was een lange zoektocht van wel 3 maanden.... In die tussentijd hebben we veel gelongeerd en grondwerk gedaan om haar lijf sterker te maken. Ook heb ik er af en toe zonder zadel opgezeten. Ondanks de kou gedraagt ze zich voorbeeldig. Een echte coole kikker.
Nu we weer gestart zijn met rijden en de plannen zijn om in 2016 ons wedstrijddebuut te maken, krijgen we nu 1x in de week les. We hebben nog geen niveau vind ik

Waar we met rijden mee bezig zijn:
* continu tempocontrole en veel overgangen en tempowisselingen.
* hoeken diep inrijden om de achterhand te helpen activeren.
* losrijden lang en laag, zo ook met uitrijden.
* proberen haar neusje voor te houden, aangezien ze snel de neiging heeft om diep te gaan.
Waar ik op moet letten:
* mijn voeten.. die leiden een eigen leven.
* Zitten! Voornamelijk in galop. Ik ben hierbij hard aan het oefenen om mijn benen lang te houden.(zal toch niet zo moeilijk moeten zijn met zulke lange benen?)

* handen voor me uit houden.
* blijven ademhalen! (ik loop snel rood aan)

Hieronder dan de foto's! De eerste 2 zijn van zonder zadel, dus een tijdje terug nog. De andere zijn van afgelopen week. Ik heb geen foto's van het stappen en inrijden/uitrijden. Volgende keer zal ik daar even om vragen aan degene met de camera! Mocht iemand weten hoe ik filmpjes erop zet en dit graag wil zien, dan mag diegene het me uitleggen

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Dit is trouwens de eerste keer galop onder zadel. Vinden wij beide nog moeilijk.

8.

En als afsluiter:

Ik ben erg blij dat ik dit paard mag rijden, ookal zit er natuurlijk nog een hoop werk aan! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie tips zijn!