Ik verzorg al anderhalf jaar een fjord en het is natuurlijk niet te geloven maar hij heeft ze eigen wil

Nu wil ik weer op buitenrit en bij mij is dat nooit een probleem geweest maar bij de andere verzorgster wel. Hij heeft de laaste keren haar of de af gegooid en terug gerend of ze is afgestapt en is hij uit de handen gerend (probeer maar eens 500 kilo tegen te houden)
Nu heb ik het gevoel dat ik de volgende ga zijn met dit probleem want de laaste keer dat ik met hem op buitenrit was stond ik dus midden op de weg met hem stil en met veel moeite ben ik er weg gekomen

Daarbij is die 18 zijn eigenaarrse ging bijna nooit tot niet met hem naar buiten ( wat ik er van begreep ) en denk ik dat dus deze indrukken hem iets te veel zijn en hij liever omkeerd naar zijn veilige stalletje.
Hoewel toen ik lekker met hem op het strand was hij het echt super lekker vond om er eens tussen uit te zijn.

Wat vinden denken jullie om dit probleem te verkomen ? Als een klein kind aan een touwtje mee worden genomen door de persoon die te bij is ter paard bij is? (Of kan dit gevaarlijk zijn voor beide. Of voor mensen om ons heen)
Wij gaan altijd op momenten dat eigenlijk zo rustig mogelijk is op de weg en op het strand.
Ik wil even jullie mening weten en of jullie misschien nog ideeën hebben hoe dit wel normaal kan verlopen?