3e wedstrijd B dressuur Ampere.. 4 wintspunten rijker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tourrebout

3e wedstrijd B dressuur Ampere.. 4 wintspunten rijker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 15:29

Hallo,

2 weken geleden heb ik mijn derde wedstrijd gereden met mijn paard Firenze. Een bijna 5-jarige ruin van Ampere. We zijn nu 8 maanden een combinatie. Ik had 203 en 200 punten. Ik heb een van filmpje proef nummer 4. Ik heb er een muziekje onder gezet, zodat mijn voorleester niet herkenbaar is. Als puntje van de jury had ik dat de stap nog wat beter kan. Firenze is wat een frisse kikker en in de winter is het niet heel handig om veel te stappen, omdat meneer dan ineens vanalles ziet en hoort, dus hou ik hem liever wat aan het werk.. Vandaar dat we daar nog wat aan moeten werken...

D_iantha

Re: 3e wedstrijd B dressuur Ampere.. 4 wintspunten rijker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:45

Ik geloof dat het er wel goed uit ziet hoor! ik zou denk wel even kritisch kijken naar je zit. Met name, je armen, handen en je benen. Het zou voor het mooie allemaal wat stiller mogen armen en handen netjes bij elkaar.

Volgens mij heb je een rete fijn paard onder je kont! En jullie gaan het zeker en vast ver schoppen! Succes!

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:21

Het ziet er al leuk uit! fijn dat het goed gaat.
Waar ik denk dat heel veel winst op te behalen is, is het gebruik van je been. Door het onrustige wiebel van met name je onderbenen komen je hakken enorm vaak tegen je paard aan (vrijwel iedere pas). Hierdoor drijf je onbewust en dit is zonde. Probeer met minder hulpen meer voor elkaar te krijgen, dan kom je de volgende klasses veel fijner door en is het voor jou en je paard veel relaxter.
Keep up the good work! :)

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:31

wat een fijne proef om naar te kijken, ik kom tegenwoordig zeer veel B combinaties tegen waarvan ik denk, was nog maar even blijven trainen thuis. Dus ik kijk hier met veel plezier naar.

Een punt om aan te werken is inderdaad je houding en zit.
Het ziet er wat druk en onrustig uit.
Ook mag je af en toe nog net iets meer op de letters rijden/hoeken door. Dan komen de oefeningen net wat beter uit.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:39

Je hebt een nette proef gereden hoor! Je houding en zit is al eerder genoemd dus dat is een puntje. Ook vind ik dat je paard vaak te diep loopt. Probeer inderdaad de hoeken wat meer te pakken, dan kom je qua oefening beter uit. Dus dat zijn puntjes waar je mee aan het werk kunt, veel succes verder! :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:38

Nette proef, let op dat hij niet te diep loopt want dat gaat je punten kosten, neusje mag er nog wat meer uit. ( ik denk dat je dit al bereikt als je je handen iets mooier voor je zet) Maakt je figuren mooi af en overhaast niet dan gaat het helemaal goed komen!!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:04

Wat een mooi paard! Heeft zeker potentie.

Ik ben het eens met bovengenoemde. Daarbij vind ik ook dat de wendingen nog erg rommelig zijn. Het lijkt meer alsof je je paard omtrekt, waardoor hij bijna omvalt. Probeer vooral je been te gebruiken in zo'n wending. Je paard goed om je binnenbeen laten buigen en begrenzen/omstellen met je buitenteugel.
De hoeken diep doorrijden is daar ook een hele goede oefening voor ;)

Veel succes met de volgende wedstrijden!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 04:52

Idd neusje er wat meer uit en het zou wat actiever mogen Het beeld zoals je de middendraf rijdt is een fijn beeld Komt zijn hoofd wat meer omhoog En beweegt die net wat actiever en ruimer Dat zou eigenlijk de hoofd halshouding mogen zijn van je hele proef Ik weet zeker dat er no veel meer middendraf in zit Dus je basis tempo mag wat actiever Het is arbeidsdraf Je paard heeft een fijne galop houd goed sprong Vind het een fijn paard jullie zijn al heel goed bezig