Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
linnie050 schreef:Misschien ergens last van?
Is het elke keer zo?
Film je les eens en kijk wanneer het gebeurd en hoe je paard loopt.
Misschien kan je hier een filmpje plaatsen hoe je paard loopt.
Wat zeggen andere mensen of je instructrice over je paard?
listiglistje schreef:Paarden staken niet zomaar![]()
Wellicht al eens aan gedacht dat je paard het fysiek niet aankan of trekt?
Pijn heeft doordat hij inwendig wat mankeert of wellicht rijtechnisch niet goed genoeg voor elkaar is?
zo te horen ben je de grens over gegaan als je paard staakt...
Zoek het in 1 van de oorzaken hierboven, want als je al altijd moet vechten om je paard zover te krijgen, dan klopt er iets niet.
Freya6 schreef:Misschien heb je wat aan alle info en tips uit dit topic en de drie topics die genoemd worden in de OP?
[VNA] Mensen met een Right Brain Introvert paard?
Anouskax schreef:helemaal medisch nagekijken aan mn paard mankeerd niks ik vraag hier om tips en niet om dat , mijn paard kan m2 lopen en de knopjes zitten er nu wel op dus is wel rijtechnisch voor elkaar. is alleen echt een heel lastig paard met een enorm sterk karakter ja ze is een apart paard zo iets kom je vrijwel nooit tegen het ligt niet aan dat ze ergens last van hebt echt niet alles is al lang gecontroleerd er is niks mis het is haar eigen wil die nog wel eens terug komt
Snollygoster schreef:Anouskax schreef:helemaal medisch nagekijken aan mn paard mankeerd niks ik vraag hier om tips en niet om dat , mijn paard kan m2 lopen en de knopjes zitten er nu wel op dus is wel rijtechnisch voor elkaar. is alleen echt een heel lastig paard met een enorm sterk karakter ja ze is een apart paard zo iets kom je vrijwel nooit tegen het ligt niet aan dat ze ergens last van hebt echt niet alles is al lang gecontroleerd er is niks mis het is haar eigen wil die nog wel eens terug komt
Je paard mag de knopjes er dan wel hebben opstaan, maar dat wil nog niet zeggen dat jij die hebt.
Wellicht is dit gewoon een rijtechnisch probleem van het niet juist overbrengen van hulpen of miscommunicatie. Kijk eerst eens naar je eigen rijden, daar zul je wellicht een pak verder mee komen.
Anouskax schreef:Snollygoster schreef:
Je paard mag de knopjes er dan wel hebben opstaan, maar dat wil nog niet zeggen dat jij die hebt.
Wellicht is dit gewoon een rijtechnisch probleem van het niet juist overbrengen van hulpen of miscommunicatie. Kijk eerst eens naar je eigen rijden, daar zul je wellicht een pak verder mee komen.
zelf ben ik ook een m2 ruiter
darkadia schreef:Heb je idd miss een filmpje van waar het gebeurt? Toont ze ervoor al lichte tekenen van protest? Zwiepen met de staart/boos kijken e.d. Het klinkt iig wel als iets lichamelijks (kan ook gewoon haar scheefheid zijn), dat het te zwaar is, en ze daardoor protesteert. Vooral omdat het alleen/voornamelijk bij bepaalde oefeningen is. Hoe oud is je paardje, hoe veel wordt ze getraind e.d.? En in principe moet een goede instructeur je hier zeker wel bij kunnen helpen hoor! Blijft altijd lastig dit soort dingen beoordelen vanachter een pc zonder beeld erbijEn owja, doet ze dit ook bij een ander?
Anouskax schreef:listiglistje schreef:Paarden staken niet zomaar![]()
Wellicht al eens aan gedacht dat je paard het fysiek niet aankan of trekt?
Pijn heeft doordat hij inwendig wat mankeert of wellicht rijtechnisch niet goed genoeg voor elkaar is?
zo te horen ben je de grens over gegaan als je paard staakt...
Zoek het in 1 van de oorzaken hierboven, want als je al altijd moet vechten om je paard zover te krijgen, dan klopt er iets niet.
helemaal medisch nagekijken aan mn paard mankeerd niks ik vraag hier om tips en niet om dat , mijn paard kan m2 lopen en de knopjes zitten er nu wel op dus is wel rijtechnisch voor elkaar. is alleen echt een heel lastig paard met een enorm sterk karakter ja ze is een apart paard zo iets kom je vrijwel nooit tegen het ligt niet aan dat ze ergens last van hebt echt niet alles is al lang gecontroleerd er is niks mis het is haar eigen wil die nog wel eens terug komt