Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simone1993 schreef:Anneliesdj; hij loopt redelijk nageeflijk. Ik gebruik zweep en sporen. Hij is ook nog niet voorwaarts genoeg, daar zal ik ook aan moeten werken. Ik probeer het ook wel eens met een los teugeltje. Wat bedoel je met 'in galop laten vallen'?
anneliesdj schreef:Simone1993 schreef:Anneliesdj; hij loopt redelijk nageeflijk. Ik gebruik zweep en sporen. Hij is ook nog niet voorwaarts genoeg, daar zal ik ook aan moeten werken. Ik probeer het ook wel eens met een los teugeltje. Wat bedoel je met 'in galop laten vallen'?
Sporen weg, stoppen met nageeflijk rijden (werkt alleen als rem) en eerst zorgen dat hij aan je been gaat. Als je de basis er niet in hebt hoor je niet met sporen te rijden en hoor je niet aan nageeflijkheid te denken.
In galop laten vallen doe je door uitgestrekt te draven en dan dus nog even door te vragen zodat het paard zelf in galop valt omdat hij niet harder kan draven.
Simone1993 schreef:Bedankt voor de reacties. Mijn Fries loopt van zichzelf al snel nageeflijk. Als ik probeer te galopperen (of goed voorwaarts wil draven) dan heb ik juist vaak mijn teugels heel los. Maar hij gaat dan juist vaak achter de loodlijn. Om het zo even te zeggen.
In de galop laten vallen probeer ik ook voornamelijk. Met dat losse teugeltje. Maar dan wil hij terug nar stap.. dan moet ik ontzettend veel moeite doen om hem in draf te houden op dat moment.
anneliesdj schreef:Simone1993 schreef:Bedankt voor de reacties. Mijn Fries loopt van zichzelf al snel nageeflijk. Als ik probeer te galopperen (of goed voorwaarts wil draven) dan heb ik juist vaak mijn teugels heel los. Maar hij gaat dan juist vaak achter de loodlijn. Om het zo even te zeggen.
In de galop laten vallen probeer ik ook voornamelijk. Met dat losse teugeltje. Maar dan wil hij terug nar stap.. dan moet ik ontzettend veel moeite doen om hem in draf te houden op dat moment.
Precies dat dus, lees mijn eerdere reactie's nog eens