Deze week was weer goed weer en heb een paar dagen achter elkaar kunnen paardrijden samen met een vriendin. Ik zal mijn paardje eens even voorstellen.
De naam is Pepper, is een haflinger rond de 10 jaar (weet de exacte datum niet vanbuiten, oeps!) en we hebben hem eigenlijk gekocht uit compasie. Hij werd door de vorige eigenaar tamelijk mishandeld...
Sinds 2 jaar is hij zadelmak, heeft op kampjes meegelopen en "showen" gegeven. Natuurlijk kent hij mij te goed en eens thuis is het soms toch echt wel een varken! Is het typisch haflinger of hij, Joost mag het weten...
Dus

De eerste dagen liep hij wel stroef en uittesten... Gisteren liep hij samen met mijn vriendin fijner

Hier zijn een paar fototjes van de afgelopen dagen!

Als hij bij mij blijft loopt hij precies wel ontspannen en steekt hij zijn snuit niet naar boven!
Iemand tips hoe ik kan zorgen dat hij bij mij blijft zonder altijd aan het bit te trekken? Ik probeer mijn bovenste bilspieren en poep altijd goed op te spannen en als hij dan trager loopt te ontspannen, met het bit probeer ik zoveel mogelijk te geven/nemen maar het lukt bijna nooit

Heb ook de indruk dat ik mijn handen soms te hoog houd?

In galop steekt hij zijn neus naar boven... Ik heb precies het gevoel dat ik echt wel in mijn zadel plak en probeer hem te sturen met mijn benen, maar krijg hem niet goed rond mijn binnenbeen... Tips?

In stap lukt hij mij wel! Reageert hij goed op mijn benen en kunnen we een pasje wijken, in draf soms als hij niet met mij wil gaan lopen...

Gisteren had ik de indruk dat hij meer ontspannen was en beter bij mij bleef! Mss ook omdat mijn vriendin ook aan het rijden was met zijn maatje?
Maar zoals je ziet neus naar voor... Lopen paarden normaal niet meer naar beneden als ze ontspannen zijn?

Hier is hij rechts precies beter bij mij? Links is een ramp... Heb het gevoel dat hij geen evenwicht heeft links... Zijn lijf doet rare dingen en zigzagt precies... Tips?

Uitstappen en belonen hoort er ook bij !
(Ohja, Zijn de getten eigenlijk goed van maat of net iets te groot? Ik weet het niet goed...)

Zo dit was het dan voor vandaag! Pepper met zijn maatje Chivas!
Dankje om een te komen loeren en tips zijn altijd welkom!
Veel kijk plezier