1 a 2 x per week genoeg voor een relevant verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

1 a 2 x per week genoeg voor een relevant verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 17:21

Ik heb momenteel de kans 2 paarden bij te rijden waarvan een die zo goed als alles beheerst en 1 die echt niks kan

De basis zit er op qua schakelen maar het is net een banaan zoals ie door de hoeken gaat in tegen gestelde richting
Kortom heel veel werk
Helaas kan ik deze pony maar 1 a 2 x per week rijden en er rijden nog meer mensen op waaronder veel kinderen

Is dit de moeite om het beest bij te blijven rijden of is het verspilling van tijd en energie om de scheefheid er uit proberen te rijden en de correcte beenhulpen aan te leren

_Marinke_

Re: 1 a 2 x per week genoeg voor een relevant verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:35

Ik zou dan denk ik gaan voor het paardje dat alles al kent en waar jij zelf veel van kan leren, het beestje wat amper wat kan ben je waarschijnlijk die 1 a 2 keer per week alleen maar bezig met corrigeren wat wellicht op den duur jou kan gaan frustreren. Mocht je dat geen probleem vinden en vind je juist die opleiding en het beestje wat leren veel te leuk zou je ook kunnen zeggen goh die andere 2? keer help ik de jongere kinderen met rijden, zodat die een beetje samen leren met de pony.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:22

Ik denk juist dat het voor deze pony erg belangrijk is om zo nu en dan goed te worden bijgereden, en voor jouzelf is het ook een goede oefening om hem steeds sneller en handiger terug te krijgen waar je hem had.
Laatst bijgewerkt door FCSA op 21-02-15 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

jwl

Re: 1 a 2 x per week genoeg voor een relevant verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:25

Ja ik ga ze gewoon allebei rijden denk ik :)