Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hopelijk heb ik daar al wat aan. Filmpjes zal ik nog even proberen te regelen 
dan ga je klemmen, verkrampt zitten
nou dan gaat het juist mis....)
ik zelf gebruik Red Bull om mezelf wat op te peppen
berdien85 schreef:Dat is een goede inderdaad, de proef uit je hoofd rijden. Heb ik al 1 keer een proef uit mijn hoofd gereden en die ging inderdaad heel goed. Nooit bij stil gestaan dat het daarom ook zo goed ging
less is more, vaak gaan ruiters teveel eraan rijden of prutsen....
joke165 schreef:Ik volg even want heel erg herkenbaar, zelfde verhaal ongeveer. Mijn jonge paard loopt ook enorm op de rem in de proeven. Zo komt mijn middendraf bijvoorbeeld voor geen meter uit de verf. Of hij springt in galop. Heb daarom ook een wedstrijdpauze ingelast de laatste maanden. Advies van mijn instructeur: kilometers maken en je verwachting bijstellen. Ben zelf ook enorm gespannen voor de wedstrijd. Wil het te graag goed doen, zoiets. De tips van Listiglistje kan ik wel wat mee (thx!)
Mijn laatste wedstrijd was hij ook bij elk paard wat hij hoorde enorm aan het hinniken (in de proef wel 20x) wat het probleem van 'hulpen komen niet door' nog verder vergrootte. Ik begin me dan te irriteren aan al dat gehinnik maar dat helpt al helemaal niet. Iemand daar nog tips voor?
Nog genoeg werk aan de winkel.joke165 schreef:Heb er ook aan gedacht de proeven uit mijn hoofd te rijden maar ben erg bang dat ik door de zenuwen een deel vergeet of oversla oid. Hebben jullie daar geen last van?