Lang geen @work topics geopend, dus tijd voor een nieuw topic

Gisteren hadden we op onze stal een proefgerichte clinic, met als jurylid Wytske Schuth.
Aangezien we ons M-debuut gepland hebben voor dit outdoorseizoen, leek me dit een mooie gelegenheid om een keer M te starten.
We zijn ongeveer 2 maanden geleden begonnen met schouderbinnenwaarts, het kwartje is inmiddels gevallen, mag nog wat duidelijker gereden worden maar het begin is er!
De galop gaat qua rondsturen nu best aardig, alleen nog beter sprong houden in de kleine voltes, en duidelijker verruimen bij de middengalop.
De middendraf kan ik niet uitzitten, dat levert zoveel spanning op dat ik besloten heb eerst nog te blijven lichtrijden. Dat leverde -2 op. Verder een foutje in de contragalop, wat hij normaal niet doet, met als resultaat dus een 4. Desalniettemin nog een score van 174, waar ik dik tevreden mee ben voor een eerste keer! Zeker aangezien ik hem deze week net weer heb opgepakt na 3 weken stilstaan in verband met een hele nare hoefzweer en stalrust. In eerste instantie had ik afgemeld maar hij had er wel weer zin in dus toch maar gestart.
Ben met name benieuwd of jullie tips hebben voor het kanten in de schouderbinnenwaarts linksom.
Hij laat het deel achter zijn kaak niet los links, tijdens het wijken had hij ook altijd de neiging dan te gaan kantelen. Van de jury moest ik hem beter nageeflijk hebben op links, en minder met rechts doen.
Verder nog gewerkt aan de galopovergang en een aantal tips meegekregen.
Ik vond het een geslaagde opzet zo in elk geval, erg leuk en leerzaam!
Paspoortje:
Bonte Wisse
Ruin
8 jaar oud
bonte fries
M1 startgerechtigd
Er was een miscommunicatie over de proef die ik ging starten (ik wilde de proef van april starten maar ze hadden die van deze maand uitgeprint), dus ik moest na de eerste oefening die nogmaals doen.
Het proefje staat er dus in 2 delen op; eerst binnenkomen + eerste oefening, daarna vanaf de eerste oefening de rest van de proef.
Eerst een paar foto's van het losrijden, niet zo duidelijk ivm de schemering

en het proefje: