Fries Yinske 1e x HAW

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christel1

Fries Yinske 1e x HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 16:23

vandaag na een tijdje stilstaan weer kunnen trainen met yinske.
ik had mijn moeder gevraagd om foto`s te maken en er zitten gelukkig een paar goede
foto`s bij (mijn moeder is niet zo heel handig met de camera haha)

ik ben er nu mee bezig om yinske wat actiever te houden, dat ze sneller reageerd op mijn hulpen, ruimere passen maken (soms gaat ze een beetje dribbelen..) dat we ontspanning houden en dat ze voldoende los laat in haar rug.
en zie nu terug op de foto`s dat mijn houding ook bagger is :')
ik maak mijn rug soms een beetje bol, en moet mijn schouders dus meer naar achter houden.
ook steek ik mijn tenen wel heel erg naar buiten :=

volgende week heb ik een wedstrijd in het L1 met yinske, alle tips zijn welkom! (hou er wel rekening mee dat ze stil heeft gestaan vanwege een bevroren bak..)

foto`s staan niet op volgorde en heb van het losrijden niet veel foto`s

1.Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. met dit beeld ben ik heel blij
Afbeelding

13. en als laatst nog even poseren {:}
Afbeelding

zie dat de kwaliteit hard achteruit is gegaan door het uploaden..
bedankt voor het bekijken van de foto`s / tips *D

LSnuitje

Re: Fries Yinske 1e x HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:26

Leuke foto's en wat een mooi paard! Misschien kun je proberen je hakken wat meer uit te drukken, op sommige foto's lijkt het alsof je voeten wel erg ver in de beugels zitten. :)

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:23

Op een aantal foto's kruipt ze iets achter de loodlijn. Ik zou dat voorwaarts oplossen. Dus zodra je merkt dat ze er iets achter komt, weer naar voren rijden. Als het goed is komt ze dan weer wat omhoog en met het neusje naar voren.

Verder zien jullie er erg leuk uit samen en veel succes op wedstrijd! :)

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:04

Het ziet er leuk uit! om haar wat langer te krijgen kan het ook handig zijn om tussendoor veel te halsstrekken, rondje wat korter, rondje neus eruit. Ook kan het handig zijn om haar soepeler te krijgen door heel veel van hand te veranderen en allerlei kanten op te gaan in de bak. Op de foto's is namelijk alleen te zien dat je op de hoefslag rijdt (natuurlijk zijn dit momentopnames maar toch slim om bijna elke pas wel iets te doen (overgang, tempo wisseling of een figuur, hoe gek dat figuur dan ook is), zodat ze erg allert blijft.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 22:24

LSnuitje schreef:
Leuke foto's en wat een mooi paard! Misschien kun je proberen je hakken wat meer uit te drukken, op sommige foto's lijkt het alsof je voeten wel erg ver in de beugels zitten. :)

dankjewel! oke hier zal ik op letten

Corien_ schreef:
Het ziet er leuk uit! om haar wat langer te krijgen kan het ook handig zijn om tussendoor veel te halsstrekken, rondje wat korter, rondje neus eruit. Ook kan het handig zijn om haar soepeler te krijgen door heel veel van hand te veranderen en allerlei kanten op te gaan in de bak. Op de foto's is namelijk alleen te zien dat je op de hoefslag rijdt (natuurlijk zijn dit momentopnames maar toch slim om bijna elke pas wel iets te doen (overgang, tempo wisseling of een figuur, hoe gek dat figuur dan ook is), zodat ze erg allert blijft.

dankjewel! ja dit probeer ik ook reed altijd al vaak verschillende voltes maar maak nu meer overgangen en tempo wisselingen en rij nu vaak 8-tjes door de hele bak heen

Nynke04 schreef:
Op een aantal foto's kruipt ze iets achter de loodlijn. Ik zou dat voorwaarts oplossen. Dus zodra je merkt dat ze er iets achter komt, weer naar voren rijden. Als het goed is komt ze dan weer wat omhoog en met het neusje naar voren.

Verder zien jullie er erg leuk uit samen en veel succes op wedstrijd! :)

bedankt voor de tip, was er ook al zelf mee bezig om haar meer naar voren te rijden maar zal er nu nog meer op letten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:42

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

leny_horeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:33

leuk dier heb je daar, ik ben trouwens helemaal gek op friezen <3

Wat mij opvalt is dat je je handen erg laag houd, als je je handen iets hoger houdt en meer draagt ga je automatisch iets rechter zitten en je rug 'holler' maken idpv bol zoals je in je begin topic aangeeft.

Ook lees ik dat je erop aan het trainen bent om je paard sneller te laten reageren op je hulpen?
Ik rij een 5,5j zeer luie en sloome haflinger hengst die eerst ook enorm traag aan de hulpen was, nu moet ik mijn kuit maar aanspannen en hop weg is ie. Ook ben ik er met mijn lesgeefster nu aan het werken aan het reageren op minimale hulp. Wat bij mij heeft geholpen is het werken in fases, je begint altijd bij fase 1 dus een minimale hulp reageert ie niet verhard je en fase 4 is dan een echte correctie of een tik met de zweep. Ook kreeg ik hem actiever door heel veel plots halt te houden en dan opnieuw te vertrekken in draf. Heb ook enorm veel tempowisselingen gemaakt om hem 'bezig' en actief te houden. Ik zou dit eens proberen en je gaat na een paar trainingen al verschil merken (was bij mij zo toch al na 2x)

Verder zou ik proberen nu even van de voorkant 'af te blijven' en je richten op dat actief achterbeen, je paard gaat zich automatisch iets meer oprichten. ;)

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 16:31

leny_horeman schreef:
leuk dier heb je daar, ik ben trouwens helemaal gek op friezen <3

Wat mij opvalt is dat je je handen erg laag houd, als je je handen iets hoger houdt en meer draagt ga je automatisch iets rechter zitten en je rug 'holler' maken idpv bol zoals je in je begin topic aangeeft.

Ook lees ik dat je erop aan het trainen bent om je paard sneller te laten reageren op je hulpen?
Ik rij een 5,5j zeer luie en sloome haflinger hengst die eerst ook enorm traag aan de hulpen was, nu moet ik mijn kuit maar aanspannen en hop weg is ie. Ook ben ik er met mijn lesgeefster nu aan het werken aan het reageren op minimale hulp. Wat bij mij heeft geholpen is het werken in fases, je begint altijd bij fase 1 dus een minimale hulp reageert ie niet verhard je en fase 4 is dan een echte correctie of een tik met de zweep. Ook kreeg ik hem actiever door heel veel plots halt te houden en dan opnieuw te vertrekken in draf. Heb ook enorm veel tempowisselingen gemaakt om hem 'bezig' en actief te houden. Ik zou dit eens proberen en je gaat na een paar trainingen al verschil merken (was bij mij zo toch al na 2x)

Verder zou ik proberen nu even van de voorkant 'af te blijven' en je richten op dat actief achterbeen, je paard gaat zich automatisch iets meer oprichten. ;)

bedankt voor de uitgebreide uitleg hier heb ik wat aan! heb gister ook les gehad van een andere instructrice met een paardje dat ik twee weken bijrijd en bij haar moest ik ook mijn handen inderdaad iets hoger houden en dit hielp ook. bedankt voor je tips! ik ga er aan werken :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:05

Voor het actiever rijden kun je ook schijnovergangen maken. Indien dat goed gaat en ze soms wat meer actief loopt kun je gaan schakelen binnen een gang, hele langzame stap - hele snelle stap, hele langzame draf-hele snelle draf en dat dan afwisselen met elkaar. Daarvan wordt ze alert en leert ze op te letten op jouw hulpen, en niet te blijven lopen in het tempo dat ze zelf fijn vind.

Verder ziet het er fijn uit, soms iets meer lengte in de hals. Dus fijn actief van achter rijden (waar je dus al op aan het oefenen bent) en dan van voren lichtjes opvangen. Dit opvangen zou ik nog even achterwegen laten. Pas als ze goed op jouw hulpen reageert en JIJ controle hebt over het tempo (langzaam of snel, jij moet de controle hebben) dán kun je beginnen met die ontspanning er in te rijden en op te vangen.

Succes!

(jouw setje is echt prachtig <3 )

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 22:12

Anouk1605 schreef:
Voor het actiever rijden kun je ook schijnovergangen maken. Indien dat goed gaat en ze soms wat meer actief loopt kun je gaan schakelen binnen een gang, hele langzame stap - hele snelle stap, hele langzame draf-hele snelle draf en dat dan afwisselen met elkaar. Daarvan wordt ze alert en leert ze op te letten op jouw hulpen, en niet te blijven lopen in het tempo dat ze zelf fijn vind.

Verder ziet het er fijn uit, soms iets meer lengte in de hals. Dus fijn actief van achter rijden (waar je dus al op aan het oefenen bent) en dan van voren lichtjes opvangen. Dit opvangen zou ik nog even achterwegen laten. Pas als ze goed op jouw hulpen reageert en JIJ controle hebt over het tempo (langzaam of snel, jij moet de controle hebben) dán kun je beginnen met die ontspanning er in te rijden en op te vangen.

Succes!

(jouw setje is echt prachtig <3 )

bedankt! die schijnovergangen ga ik zeker proberen, ben gister onder het rijden ook veel bezig geweest met overgangen dit ging uiteindelijk erg fijn en heb toen lekker gereden. :)

Michel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:47

Voor zover ik er verstand van heb vind ik het er goed uit zien! Je benen kunnen wel iets netter. Houd druk op je beugels.