Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoniem schreef:Binnen 45 minuten heeft echt nog niemand een kant en klare tip, geduld is een schone zaak
Verder vind ik het een heel onduidelijk verhaal; gaat het om jouw paard/pony of paard/pony van een ander?
Zolang ze in de bak nog niet onder controle te houden is zeg ik op mijn beurt; lessen, lessen, lessen, lessen en wedstrijden niet aan beginnen. Als je op 'thuis terrein' je dier niet onder controle kunt houden vind ik het persoonlijk onverantwoord om een ander daar ook mee in gevaar te brengen met losrijden et cetera op wedstrijd. Lijkt me ook geen lol aan om met een crossend stuiterend paard op wedstrijd te gaan.
Dus ja, het is echt de dooddoener eerste klas; maar hoe lang heeft ze het paard, hoe lang lest ze en zijn lichamelijke ongemakken uitgesloten?
CoRiNa1983 schreef:Ik zou eerst een gaan kijken naar haar zadel en mond, en het voer wat ze krijgt.
Jou verhaal is namelijk heel herkenbaar voor mij, die van mij was ook altijd weg schieterig.
Haar zadel lag goed en heb toen een ander bitje geprobeerd dat was al een hele verbetering en ze pakte het bit niet meer vast maar toen ben ik ook het voer aan gaan pakken ze kreeg eerst een basisbrok waar best veel suiker in zat. Ik ben toen een meusli gaan voeren voor hete paarden die wat rust in het koppie mogen hebben en ik had binnen een paar dagen een heel ander paard onder mijn kont.
En ik heb heel veel les gehad in die tijd en dat hielp natuurlijk ook veel.