Na een lange periode van blessure ben ik sinds 2 maanden mijn Vp weer aan het opbouwen. Hij heeft 'vroeger' met zijn vorige bijrijder z gelopen, dus in principe kan hij het allemaal
Alleen hals strekken heeft hij altijd heel moeilijk gevonden.
Waar ik tegenaan loop; als ik hem voor de ruimte geef om te strekken zakt hij mooi met zijn neus naar de grond. Alleen daarbij verliest hij tempo, valt hij compleet uit elkaar en begint te slingeren.
Nou ben ik aan het oeffenen in ieder geval het slingeren er eerst uit te krijgen. Maar, als ik hem been geef, of een ophouding aan de teugel maak, komt gelijk zijn hoofd weer omhoog...
Ik les met hem, ongeveer 1 a 2x id maand privé les, maar daar zijn we voornamelijk bezig met actief houden en juiste hoofd hals houding, aangezien hij het liefst zijn hoofd heel hoog draagd (wat hij in het Z ook moest, maar ik rij B niveau dus willen we dat hij meer zakt)
Wat ik nu doe: op de grote volte hals laten strekken, proberen volte mooi af te rijden, gelijk weer oppakken. Hetzelfde over de diagonaal, keertje lange zijde, etc.
Bij het uitdraven probeer ik wel eens of we het langer voor elkaar krijgen, maar dat lukt nog niet echt.
Wie heeft er tips, tricks, oeffeningen waar we mee aan de slag kunnen?
Alvast bedankt!