haflingerhengst Rambo aan de dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leny_horeman

haflingerhengst Rambo aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 11:40

hoi

Aangezien ik nog niet zo lang op bokt zit stel ik jullie eerst even voor ;)
Rambo is een bijna 6j haflinger hengst en mijn verzorgje/ half eigen paardje. Ik heb hem helemaal zelf geleerd en verzorg hem van sinds de eigenaar hem heeft (van toen ie 8 maand was).
Rambo heeft al een heel verleden :S en heeft voor zo'n jong paard al enorm vaak stilgestaan. Zo heeft hij 2j geleden in de winter een halfjaar stilgestaan met een longontsteking, vorig jaar in de zomer heeft hij 3m stilgestaan doordat de smid hem verkeerd had beslagen en in de winter erop stond ie bevangen ten gevolgen van de slechte bekapping... Dus nu zijn we een goede 3maanden opnieuw aan het rijden en moet hij natuurlijk eerst de basis opnieuw leren. we lessen 1x in de week in de manege hier in de buurt en 1x in de maand komt er een lesgeefster aan stal.

Deze foto's zijn van een kleine maand geleden, sorry ik heb nog geen recentere foto's maar hij is al enorm verbeterd en versoepeld!

mijn verbeterpunten:
* tenen naar binnen draaien
* hakken uitduwen
* rechter zitten
* schouders naar achteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we hebben evenveel op links en rechts gereden maar mijn cameravrouw vond links niet zo interessant xD

LiS

Re: haflingerhengst Rambo aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:47

Knap paardje 8-)

Naast de punten die je zelf aangeeft, valt mij op dat je je handen 'kantelt': je duwt je pinken naar je toe. Als je je vuisten meer naar voren houdt, dus de onderkant van je vuist meer naar voren, ziet je handhouding er vriendelijker uit.

Verder vooral veel kilometers maken, komt helemaal goed!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:46

Wat een knap paard heb jij onder je kont zeg!

Het valt mij wel op dat op de eerste foto's je paard wat achter de loodlijn loopt, ik zou proberen aan de voorkant iets meer ruimte te geven en wat meer van achteren te activeren zodat je dat neusje eruit rijdt. Daarnaast lijkt linksom de wat moeilijkere kant en lijkt het alsof hij op de foto linksom zijn mond wat open heeft en er op de linkerteugel meer druk zit dan rechts (linkerhand is ook verder naar achteren). Probeer juist die linkerteugel los te laten (wel contact) en recht erbij te pakken en mbv je binnenbeen je paard linksom te laten buigen. Mocht hij daarop nog niet reageren dan links even erbij en daarna onmiddellijk weer los.

Verder zou ik vooral zeggen zo doorgaan! Jullie zijn een erg leuke combinatie!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:50

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:34

Wat een onwijs knap paard zeg! Ik vind jullie een leuke combinatie. :)
Naar om te lezen dat hij al zoveel medische pech heeft gehad, hopelijk kunnen jullie vanaf nu lekker rustig doorrijden.
Je geeft zelf al de verbeterpuntjes aan van je houding. Het paard oogt mij wat zwaar op de hand, klopt dit? Loopt hij vanzelf vooruit of moet je hem veel aansporen tot vooruit lopen? Hij zet zijn achterbeen ruim naar voren neer, maar heft het niet heel hoog op. Is de ondergrond zwaar?

leny_horeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 11:49

Whild schreef:
Wat een onwijs knap paard zeg! Ik vind jullie een leuke combinatie. :)
Naar om te lezen dat hij al zoveel medische pech heeft gehad, hopelijk kunnen jullie vanaf nu lekker rustig doorrijden.
Je geeft zelf al de verbeterpuntjes aan van je houding. Het paard oogt mij wat zwaar op de hand, klopt dit? Loopt hij vanzelf vooruit of moet je hem veel aansporen tot vooruit lopen? Hij zet zijn achterbeen ruim naar voren neer, maar heft het niet heel hoog op. Is de
ondergrond zwaar?

Hij is heel fijn en zacht aan het neen maar de ondergrond is inderdaad zwaar
ondergrond is bosgrond met daarboven losse zand..

leny_horeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 15:24

Yusa schreef:
Wat een knap paard heb jij onder je kont zeg!

Het valt mij wel op dat op de eerste foto's je paard wat achter de loodlijn loopt, ik zou proberen aan de voorkant iets meer ruimte te geven en wat meer van achteren te activeren zodat je dat neusje eruit rijdt. Daarnaast lijkt linksom de wat moeilijkere kant en lijkt het alsof hij op de foto linksom zijn mond wat open heeft en er op de linkerteugel meer druk zit dan rechts (linkerhand is ook verder naar achteren). Probeer juist die linkerteugel los te laten (wel contact) en recht erbij te pakken en mbv je binnenbeen je paard linksom te laten buigen. Mocht hij daarop nog niet reageren dan links even erbij en daarna onmiddellijk weer los.

Verder zou ik vooral zeggen zo doorgaan! Jullie zijn een erg leuke combinatie!

ja klopt links is voor allebei erg moeilijk

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:52

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van HAW voldoet verwijderd