In de bak springt hij linksom wel aan, al ben ik dan gelijk mijn aanleuning kwijt. Na 3-6 passen valt hij weer uit de galop. Rechtsom lukt meestal helemaal niet, en als hij al aanspringt is het in de linkergalop. Slofteugel heb ik geprobeerd, maar dan 'kiept' hij naar voren en gaat hij in de slof hangen.
In het bos gaat het beter, dan springt hij links aan, en galoppeert ook door. Al gaan we dan wel flink hard

Als hij los staat galoppeert hij de hele paddock in de rondte, zowel links als rechtsom. Met longeren (nooit bijgezet!) springt hij ook beide kanten op aan, al gaat dan rechts makkelijker dan links (?!)
Nou heeft hij een zwak rechter achterbeen, doordat zijn kniebanden daar erg slap zijn. DA zegt dat we dit (deels) kunnen oplossen met trainen van de spieren rondom het kniegewricht.
Let wel: ik heb geen ambities om ooit een dressuurproef te gaan rijden, vind het rijden van de oefeningen gewoon leuk om te doen, als ik dan toch in de bak moet rijden

Dus: wie heeft hier ervaring mee, en weet oefeningen die ik kan gaan doen? Alvast dank!