Hallo Ik heb er met lichtrijden etc geen last van puur met het zitten in de galop gebruik ik mijn beugels eigenlijk gwn niet.. iemand hier tips voor of een goede oefening vooor?
Heb vroeger super veel zonder beugels gereden en gesprongen en heb een goed evenwicht. Denk dat dat juist de reden is dat ik nu mijn beugels niet genoeg gebruik
JackyCS
Geplaatst: 04-02-15 10:36
Inderdaad wat Amaris zegt en veel werken met iemand op de grond, die jou steeds helpt herinneren aan je beenwerk.
Achter elke ruiter staat een goede instructeur
Amaris
Geplaatst: 04-02-15 10:40
michelle3112 schreef:
Heb vroeger super veel zonder beugels gereden en gesprongen en heb een goed evenwicht. Denk dat dat juist de reden is dat ik nu mijn beugels niet genoeg gebruik
Okee, veel succes met het probleem dan
donsje
Geplaatst: 04-02-15 10:44
Benen lang maken is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.. Hoe doe je dit? ontspan je knieën en je bovenbenen. Ik gok dat je erg knijpt met je knieën en je jezelf als het ware "vastklemt" in het zadel. Daardoor verlies je je beugels en ga je met je knieën en bovenbenen rijden.
Nou ik merk vooral met jonge paarden in de galop die ik dan op een volte rijd dat ik mijn binnen been dan soms op trek ipv lang maak om het paard naar buiten te sturen
Dat is op zich iets dat door gewoon heel alert zijn een automatisme moet worden, dat je goed op je billen blijft zitten met een lang been. Helpt vaak wel als je echt stuurt / zit vanuit je bekken als het ware.
Als je je bekken / kont / been als stuur ziet en van achter naar voren rijdt dan is het vrij makkelijk om als vanzelf je been lang te houden, maar voor het ZITTEN is daarbij belangrijk