Mijn vriendin rijdt al heel lang op een manegepaard en ze vindt hem moeilijk in de galop. eerst uitleg over m'n vriendin en het paard.
Nou; mijn vriendin rijdt al zo'n 7 jaar. Ze zit in een gevorderde les en weet al aardig veel theorie en natuurlijk van het rijden zelf. Ze rijdt op een manege , omdat ze het daar echt fijn vindt. En ze heeft geen tijd om zelf een paard te hebben en te verzorgen (ze zit al in het examenjaar)
Het paard: paard is het allergrootste paard van de manege ahahah, erg lief ook! Alleen als je op hem rijdt; dan moet je hem vooral voorwaarts maken, hij is nogal sloom en je moet hem vooral aan het werk zetten anders gaat hij uit het niets bokken. als je hem bezighoudt in de stap en draf dan is er niks aan de hand, maar op het moment dat je aangalopeert; gebeurt het. Hij bokt 3x achter mekaar en gaat rennen. Fijn is dat niet. Haar instructrice zei; overdreven stelling naar binnen en een tik geven. Maar als je hem een tik geeft , bokt hij. (vandaar ook overdreven stelling naar binnen zo kan hij moeilijk een uitweg vinden om te bokken)
Dus mijn vriendin rijdt op hem, en heeft dus moeite met de galop. Hij wordt ook wel erg boos als je wilt aanspringen in de galop, terwijl hij in stap en draf knarstandt en heel ontspannen rijdt. En dat gaat bij haar ook heel goed , maar op het moment dat je een tik geeft als je wilt aanspringen bokt hij, en hij is vrijwel erg groot en je vliegt naar voren.
Hebben jullie nog tips voor haar?
Zou erg fijn zijn

Melany