Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Khayalan schreef:@aeolusnr1: Het probleem daarvan is, dat als ik haar niet tegenhou ze op zo'n moment in volle rengalop er vandoor zal sprinten en dan ook niet zomaar ophoud (Van of naar huis heeft hier geen invloed op). En dan vraag ik niet eens om stilstaan maar om stappen. Dit doet ze echt alleen buiten, lang niet altijd maar ze heeft "van die dagen". Je been (voor evt zijgangen) beantwoord ze dan alleen nog maar met nog heftiger vooruit willen.. Afstappen en aan de hand stappen werkt ook niet echt. Ze stapt dan wel eindelijk na een paar meter en een correctie, maar blijft vooralsnog de hele weg verder drammen. Ik vind het gewoon allemaal heel vreemd, normaal luistert ze aan de hand juist heel goed, wat ik ook van haar vraag.
Khayalan schreef:Ik zal eens aan m'n instructrice vragen of ze daar wat verstand van heeft! Anders even rondkijken op marktplaats ed. Ik heb een keer een lesje handwerken ala academische rijkunst gehad, maar die werkte met een kaptoom, al lijken het me ideale oefeningen om haar lekker flexibel te krijgen (Zit nu nog erg vast op links). Enig idee waar ik die voor een lief prijsje zou kunnen krijgen?
Hele interessante sites trouwens, thanks!
Wat betreft voeding lijkt het alsof ze erg weinig krijgt, (3x per dag een handje luzerne + 2 wortels, en vrijwel onbeperkt hooi) maar met het berekenen op paardnatuurlijk blijkt dat ze overal netjes in het groen zit (98% VEP). Haar arbeidsniveau van licht naar matig omhoog brengen zou dus al aardig kunnen helpen! Maar dan wel op de juiste manier..