Het lijkt net of hij geen plezier heeft om te rijden. Hij 3,5 jaar en zo'n 4 maand onder het zadel, staat bij mijn merrie in het land en is dol op haar, hij gaat helemaal door het lint als ik haar weg haal.
Als ik zijn karakter moet omschrijven hij is braaf, rustig van aard, en een ontzettende schat maar wel lomp.
Als ik ze in de bak losgooi dan blijft hij achter mijn merrie aanlopen en neemt geen eigen initiatief. Als ik samen met een ander paard op buitenrit ga en dat paard loopt ergens langs, dan doet hij het ook zonder problemen, de engste dingen kunnen langskomen, als een ander schrikt schrikt hij ook, hij doet alles na!
Maar nou probeer ik toch of hij alleen mee kan op een buitenrit omdat ik gewoonweg niet elke keer als ik naar buiten wil de mogelijkheid heb om iemand te regelen die met mij mee kan op het paard. Maar hij haakt dus af, hij vindt het erg dat hij alleen moet lopen en dus geen partner heeft waar hij op terug kan vallen. Dat hij stil blijft staan en niet meer vooruit gaat met geen enkele mogelijkheid, pas als ik iemand met een longeerzweep achter me heb staan die heb aardig slaat dan gaat hij weer vooruit om na 50 meter weer stil te gaan staan.
Maar dit is niet mijn bedoeling er zal toch iets moeten zijn waardoor ik hem in zijn waarde kan laten en hij het leuk vindt om met mij mee te gaan op buitenrit? Zodat ik meer als zijn maatje over kom waarop hij kan vertrouwen? Maar ik weet dus niet hoe ik dit zou kunnen doen. Het is namelijk niet echt vervelendheid, tuurlijk mag hij dit niet doen en straf ik hem hiervoor af, maar het lijkt erop dat hij dit doet omdat hij het echt heel erg vindt om alleen te gaan.
Ook in de bak vindt hij geen klap aan. Maar ik zou dus neit weten wat ik nog meer zou kunnen doen, waardoor ik hem meer vertrouwen kan geven zodat hij iets voor mij wil gaan doen? Zodat hij plezier in zijn werk heeft? Heeft iemand een idee ik zou het heel graag willen horen, ben namelijk erg benieuwd!!!
Ik vind dit namelijk zo'n raar geval!!!! Ik heb het nog nooit mee gemaakt en toch heb ik al veel jonge paarden gezien
Als iemand me zou kunnen helpen heeel graag

Dus toen ze aan het eind van de straat ( stal was inmiddels uit het zicht ) weer ging staken, besloot ik een stukje er naast te gaan lopen totdat we in het bos waren ( is niet zo ver, en het bos vind ze meestal wel leuk genoeg om te lopen ) dus ik loop er een stukje naast, niks aan de hand, loopt gewoon vrolijk achter me aan. Toen we bijna bij het bos waren ik er weer opgestapt, en ja hoor! ze liep! Helaas... het was maar van korte duur aangezien de enige reden dat ze liep was dat ze een aantal intressante pony's had ontdekt in een weiland naast de weg... grrr daar was ze dus niet weg te krijgen! zelfs niet toen ik het had opgegeven en haar richting huis stuurde, dus ben ik maar het hele eind ( viel wel mee hoor
) weer terug naar huis gelopen, balen, balen, balen natuurlijk!
Kun je wel zeggen.