Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

enniewee, in mijn ervaring kan je hem gewoon africhten zonder zweep. Maar mocht je het toch willen: hij is dus niet bang voor een zweep met longeren, dus niet voor het voorwerp op zich, dus dan kan je hem misschien onder je zadel schuiven of onder je been stoppen en als je hem nodig hebt pak je hem of misschien is aanstalten maken om hem te pakken al genoeg, als je er maar voor zorgt dat hij geen voordeel haalt uit de situatie, dwz dat hij niet de mogelijkheid krijgt om zijn hoofd in de lucht te steken, te gaan rennen en te stoppen met de dingen waar jullie mee bezig waren en waar hij dus moeite mee had, want dan denkt hij hee dat werkt wel handig, als ik ga sjezen kan ik onder dat werk uitkomen.
), en schoot weg. Nu geeft hij er af en toe nog een klein bokje naar, en een paar galoppasjes.Suzan schreef:Lenn, ik vind het heel aardig van je dat je met advies komt, maar het is beter als je in het vervolg eerst wat beter leest.
Dan had je kunnen lezen waarom ik op dit moment een zweepje of spoor nodig heb. Dat ik een zweep of spoor niet als afstrafmiddel gebruik, maar ter ondersteuning van mijn beenhulp. Dan had je ook kunnen lezen dat ik van mening ben dat je pas sporen gaat gebruiken op het moment dat je een goede beenbeheersing hebt, zodat je alleen je spoor gebruikt op het moment dat het de bedoeling is.
Ik had het wel goed gelezen. Denk je dat ik geen momenten heb dat een tikje handig is, je kunt dan ook wat meer met je been inkomen, tenzij hij daar niet genoeg ontzag voor heeft. Ik heb niet gezegd dat het een strafmiddel is, ik beschreef hoe het paard het niet moet zien. En dat ik zei of je been wel écht muisstil ligt heeft meer te maken met het feit dat ik van mening ben dat je altijd aan jezelf moet twijfelen, ook al heb je een goede beenbeheersing.. misschien moet hij nog stiller. Dat bedoelde ik, dat beweer ik niet.