Bitloos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 10:42

Hoi,

Ik rij sinds kort zowel met touwhalster als met hackamore als met dubbelgebroken E bit met tongvrijheid. Mijn IJslander gooit meteen zijn hoofd in de lucht als ik met het touwhalster rij en dan contact maak met het halster. Waarom doet hij dit? Met DE hackamore moet ik meer druk zetten en tölt hij vlakker en maakt hij zich langer. Met bit wat ronder en wat meer bitloos. Alleen rij ik zelf liever zonder bit.

JudithO

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:57

Het touwhalster zet druk op bepaalde zenuwpunten (als het goed is). Namelijk, de plekken waar de knopen zitten.
Het kan maar zo zijn dat je IJslander dat alles behalve prettig vind. Naast een touwhalster en hackamore heb je natuurlijk nog heel veel andere soorten bitloze hoofdstellen. Misschien eens een testservice proberen om verschillende modellen te testen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:05

"Met bit wat ronder en meer bitloos" Eeeeuh..? :')

Het kan inderdaad zijn zoals JudithO zegt, dat je IJsco het niet prettig vindt. Een touwhalster is ook niet om met contact mee te rijden.

Als je graag bitloos wilt rijden dan zou ik inderdaad eens kijken naar een andere manier van bitloos rijden. Kijk eens naar een kaak- of kingekruist hoofdstel, een sidepull, bosal/

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 12:18

Okee bedankt :-) hij loopt wat ronder met bit, dus ronder met z'n hals en meer bij elkaar. Met het touwhalster rij ik zonder contact maar als ik wil stoppen en ik pak de teugels op, schiet z'n hoofd de lucht in. En bij de hackamore moet ik meer druk zetten. Snappen jullie het nu?